Gå til innhold

Spillverket.no: Er det gøy å være anmelder?

Anbefalte innlegg

Er det så ufattelig morsomt. Jeg har alltid lurt på om de er så gøy å være anmelder. :hmm:

Dere er nødt til å rushe gjennom spillene fordi dere har en deadline som må holdes og dermed ikke få spilt spillene ordentlig. Spill er jo gøy, savner dere ikke å sette dere ordentlig godt inn i spill?

En annen ting: Rekker dere å runne spillet før dere skriver anmeldensen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En ting er at man må rushe gjennom spillene, en annen ting er alt DRITTET man må lide seg gjennom. Bionicle for PC, et og annet Disneyspill, og diverse add-ons for The Sims er ting som man desverre må anmelde. Det er tross alt som regel flere anmeldere pr tidsskrift og den som har kortest ansennitet er den som får alt drittet i starten.

Men etter en stund, når man får bygd opp sin kredibilitet som anmelder får man noen fete titler og ett og annet promo-stæsj. Da er det gøy =)

Lenke til kommentar

Jeg synes det er veldig gøy å anmelde spill. For det første er jo det å spille spill noe jeg gjør uansett, og for det andre er det jo artig å få tilsendt spill man ellers ville ha kjøpt; eller kanskje enda bedre - spill man ikke ville ha kjøpt, men som viste seg å være en positiv overraskelse. For min egen del har jeg alltid likt å kunne anbefale ting til andre; om det så er et spill, en restaurant med god mat eller et bra ølmerke til tippekampen. Å vite at flere tusen leser min mening om et spill er en motivasjon i seg selv.

Nå kan jeg bare snakke for meg selv, men jeg spiller i hvert fall de spillene jeg anmelder MYE. Tidligere hadde jeg en policy på at jeg på død og liv skulle spille igjennom spillet, men har firt litt på det kravet etter jeg ble samboer. Her på gamer.no er vi i hvert fall opptatte av at spillene skal spilles MYE før en omtale kan skrives, og jeg tror de fleste velger en vanskelighetsgrad som passer dem, og ikke det letteste for bare å peise igjennom på kortest mulig tid.

Selvsagt er det ikke alltid like moro, spesielt når man får et spill man ikke synes noe særlig om, men det er vel neppe en jobb her i verden der alt er like gøy?

Endret av PeeJay
Lenke til kommentar

Uten å ha klarert meg med alle tør jeg hevde at jeg svarer for samtlige i Gamer.no når jeg sier at vi er fryktelig glade i jobben vår. Selvsagt må man stå på litt, men det skal ikke stresses gjennom spill. Da kan en fort gå glipp av detaljer og kvaliteter, og slikt er selvsagt viktig å få med seg for å kunne skrive en god og reflektert omtale.

Vi spiller i utgangspunktet gjennom alle spill vi omtaler, men i noen tilfeller er det kanskje ikke praktisk mulig (MMORPG-er, "evighetsspill", svært lange og dype rollespill etc.). I de tilfellene vi ikke kan spille gjennom spiller vi i alle fall til vi er sikre på at vi har fått et representativt inntrykk av spillet. Det kan selvsagt være spill som det frister mer å gi til naboens katt enn å bruke masse tid på, men det veies lett opp av andre og mer interessante oppgaver.

Lenke til kommentar

Jeg har hvertfall vært intrisert i spill siden jeg først fikk tak i et. Fra da har jeg brukt så mye tid jeg klarer på spill, kjærster, venner. Håper jeg ALDRI går lei av spilling whatsoever! (Og det burde jeg heller ikke iogmed at jeg skal utdanne meg som spilldesigner ^^) PM meg hvis dere vil ha noe anmeldt da folkens, selv om jeg aldri har gjort en anmeldelse før :D

Lenke til kommentar
Holder nok ikke å bare være "intrisert" i spill...

Hehe, typo.. Hva skal til da? Det jeg har gjort mer enn noe annet i livet mitt er å spille. Hva mer foreslår du skal til da? Elske det og sånn? Det er jo bare å se på det på en annen måte..

EDIT:

Når jeg tenker over det så er det ikke så farlig om jeg ikke får jobb som anmelder ^^ Nøyer meg med å lage spillene, så spille dem. Skrive om dem kan andre gjøre :D

Endret av LuggagE
Lenke til kommentar

En annen spennende side ved å jobbe med dette er at man kan komme over spennende titler en kanskje ellers aldri ville oppdaget. Det finnes mange eksempler på gode, men ukjente spill, og det å ha sjansen til å fortelle andre om disse skjulte perlene er meget god motivasjon. :)

Lenke til kommentar

Etter min mening så bør en anmelder for spill kunne skrive korrekt og ordlegge seg bra. Må kunne holde på interessen i en artikkelen ved å være underholdende, saklig og informerende. I tillegg så bør han kunne en del om spill og ha en viss peiling på hva folk er interessert i å vite. Dersom man anmelder en oppfølger så bør man vite en del om førsteutgaven slik at man kan sammenligne.

Jeg synes gamer.no gjør en veldig god jobb ved sine anmeldelser. Er ikke alltid jeg er enig da, men det er viktig å huske at en anmeldelse er like subjektiv som objektiv. Noen spill synes anmelderen er bånn, mens jeg digger dem og motsatt.

Lenke til kommentar
En annen spennende side ved å jobbe med dette er at man kan komme over spennende titler en kanskje ellers aldri ville oppdaget. Det finnes mange eksempler på gode, men ukjente spill, og det å ha sjansen til å fortelle andre om disse skjulte perlene er meget god motivasjon. :)

kan du nevne noen ukjente titler som du har oppdaget i det siste?

Lenke til kommentar

Jeg liker jobben min veldig godt, men det er dessverre et evig slit til tider. Det er ikke alltid like lett å skulle dra ut flere tusen ord om et spill du har pint deg gjennom, og det er ofte mye stress med å nå deadlines, samtidig som man skal ha en gjennomført tekst og et sosialt liv oppå det hele. Men alt i alt er det vel utrolig gøy.

Jeg oppdaget nettopp Def Jam: Fight for NY, som jeg neppe noensinne hadde kommet til å ha kjøpt. Men det var en positiv overraskelse, og en klassiker i vennegjengen nå (:

PS. Nå jobber jeg for en annen instans enn Gamer.no, men jeg håper det var greit at jeg svarte uansett.

Endret av Loeve
Lenke til kommentar
kan du nevne noen ukjente titler som du har oppdaget i det siste?

Tja, i det siste har det ikke vært noen store overraskelser, har stort sett visst hva jeg har gått til, men et godt (om ikke nytt) eksempel er Divine Divinity, som jeg neppe hadde kommet til å prøve om det ikke var for denne jobben. :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Syntes det virker utrolig gøy :)

Må bare si at jeg et godt fornøyd med anmeldelsene her på forumet, dere får med alle punktene og ikke bare førsteintrykket som f.eks Bergen Tidende ikke alltid gjør syntes jeg. Ble nesten sur av å lese Burnout 3 anmeldelse i BT for en stund siden ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...