Gå til innhold

Råd ang. koffert mod

Anbefalte innlegg

Jeg er nokså ivrig etter å dra rundt på lan, så derfor vurderer jeg å putte pc en inni en koffert. Men så lurer jeg på om ikke pc en vil få det for varmt der? Når jeg ser på delene jeg har så skulle man jo tro at de utvikler en del varme.

Tror dere det kan bil et problem? Eventuelt hvordan koffert tror dere jeg kan få plass til tingene inni? Vil helst ha en koffert i aluminium/metalic look. Må man behandle innsiden av kofferten på noen slags måte før man kan sette delene inn?

Takker for alle svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettes-xwByZdFZ
Jeg er nokså ivrig etter å dra rundt på lan, så derfor vurderer jeg å putte pc en inni en koffert. Men så lurer jeg på om ikke pc en vil få det for varmt der? Når jeg ser på delene jeg har så skulle man jo tro at de utvikler en del varme.

Tror dere det kan bil et problem? Eventuelt hvordan koffert tror dere jeg kan få plass til tingene inni? Vil helst ha en koffert i aluminium/metalic look. Må man behandle innsiden av kofferten på noen slags måte før man kan sette delene inn?

Takker for alle svar

Driver med det samme prosjektet selv.. :yes: det jeg gjorde var å borre hull i kofferten, og sette inn 2 kabinettvifter med lys.. ble ganske stilig :thumbup: tror nok det er lurt å plassere den ene viften over cpuviften, fordi ellers vil det fort bli varmt.. du trenger nok ikke å behandle overflaten, med mindre kofferten er av metall, da må du bruke standoffs, og pass på at ingen av komponentene kommer borti hk/graf, fordi da kan hele sulamitten kortslutte... :dontgetit:

Lenke til kommentar

Bruk gjerne en "foto/cd-koffert" fra clas ohlson. Denne rommer en pc, og er dekket av metallfilm utenpå. For å feste hovedkort, bruker du en aluminiumsplate, tegner opp hvor skruehullene til hovedkortet skal være, og borer hull. Kjøp et skruesett for pc på clas ohlson. Dette har avstandsstykker. Pass på at hullene er litt mindre enn gjengene på avstandsstykkene, og skru disse forsiktig inn. Så er det bare å skru fast aluplaten i bunnen av kofferten. PÅ denne måten får du skjermet maskinen og dette skal gjøre den mindre følsom for elektromagnetisk støy. En vifte over cpu-kjøler er ganske så smart, ja.

Jeg har laget meg en koffert, som etter et par års finjustering nå har blitt ganske god. Problemet mitt er varmen... Nå har jeg en 120mm vifte over cpu-kjøler og en 120mm vifte istedenfor strømforsyningsviften, som tar luft utenfra. For at luften skal komme ut, har jeg et gitter ved siden av strømforsyningen, og bak dette er harddisk festet slik at denne blir kjølt litt.

Sier bare: lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...