Gå til innhold

Fysisk feil på HD - Retur?

Anbefalte innlegg

For omtrent 1 år siden krasjet den da 1 år gamle 120 gb HDen min fra Komplett (Den ene platen ble skrapet opp).

Jeg konstanterte da at det bare var å kaste den, og tenkte ikke mer over det..

I ettertid har jeg lurt på om jeg kunne fått byttet den i en ny, pga feilen.

Har irritert meg litt over dette, og ville likt et svar.. :p

Edit: Skriveleif 2 ganger.. :p

Endret av montesa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

WD SE har som regel 3 års garanti , det samme har vel Samsung ?

IBM/ Hitachi er jeg ikke sikker på , men Komplett er flinke til å ordne opp i garantisaker.

Fikk beskjed om å kjøre WD sitt testprogram på min WD 80 SE , returnr. og ny disk etter 2 uker.

Lenke til kommentar
Ja, det er normalt lenger garanti-tid enn 1 år. Du kunne sendt den i retur og fått en ny.

Normalt tror jeg ikke du vil få lenger garantitid enn ett år på en harddisk. Hvertfall WD og Maxtor vil ikke gi mer enn ett års garanti, så da tviler jeg på at butikken vil gi deg noe mer.

Lenke til kommentar
Ja, det er normalt lenger garanti-tid enn 1 år. Du kunne sendt den i retur og fått en ny.

Normalt tror jeg ikke du vil få lenger garantitid enn ett år på en harddisk. Hvertfall WD og Maxtor vil ikke gi mer enn ett års garanti, så da tviler jeg på at butikken vil gi deg noe mer.

Kjøpsloven gir ihvertfall minst 2.

AtW

Lenke til kommentar

Seagate har faktisk 5 år garanti.

Lenke til kommentar
Kjøpsloven gir ihvertfall minst 2.

AtW

Ehm, nei. Garanti bestemmes helt og holdent av produsent. Kjøpsloven og forbrukerkjøpsloven bestemmer reklamasjonsrettigheter.

Ja, og det er vel det relevante her, når produktet går i stykker "av seg selv"? Poenget mitt var at man får byttet det på kjøpsloven, selv om garantien ikke gjelder.

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...