montesa Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 (endret) For omtrent 1 år siden krasjet den da 1 år gamle 120 gb HDen min fra Komplett (Den ene platen ble skrapet opp). Jeg konstanterte da at det bare var å kaste den, og tenkte ikke mer over det.. I ettertid har jeg lurt på om jeg kunne fått byttet den i en ny, pga feilen. Har irritert meg litt over dette, og ville likt et svar.. Edit: Skriveleif 2 ganger.. Endret 3. november 2004 av montesa Lenke til kommentar
AzureCloud Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 Ja, det er normalt lenger garanti-tid enn 1 år. Du kunne sendt den i retur og fått en ny. Lenke til kommentar
albrenn Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 Hadde en ibm 60gb. som var 2år 10mnd.gml. Sendte den til komplett.Fikk en ny 80gb. wd.7200rpm tilbake etter ca.2 uker! :!: Lenke til kommentar
1955 Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 WD SE har som regel 3 års garanti , det samme har vel Samsung ? IBM/ Hitachi er jeg ikke sikker på , men Komplett er flinke til å ordne opp i garantisaker. Fikk beskjed om å kjøre WD sitt testprogram på min WD 80 SE , returnr. og ny disk etter 2 uker. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 Ja, det er normalt lenger garanti-tid enn 1 år. Du kunne sendt den i retur og fått en ny. Normalt tror jeg ikke du vil få lenger garantitid enn ett år på en harddisk. Hvertfall WD og Maxtor vil ikke gi mer enn ett års garanti, så da tviler jeg på at butikken vil gi deg noe mer. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 Ja, det er normalt lenger garanti-tid enn 1 år. Du kunne sendt den i retur og fått en ny. Normalt tror jeg ikke du vil få lenger garantitid enn ett år på en harddisk. Hvertfall WD og Maxtor vil ikke gi mer enn ett års garanti, så da tviler jeg på at butikken vil gi deg noe mer. Kjøpsloven gir ihvertfall minst 2. AtW Lenke til kommentar
AzureCloud Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 Ja, det er normalt lenger garanti-tid enn 1 år. Du kunne sendt den i retur og fått en ny. Normalt tror jeg ikke du vil få lenger garantitid enn ett år på en harddisk. Hvertfall WD og Maxtor vil ikke gi mer enn ett års garanti, så da tviler jeg på at butikken vil gi deg noe mer. Seagate har faktisk 5 år garanti. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 Kjøpsloven gir ihvertfall minst 2. AtW Ehm, nei. Garanti bestemmes helt og holdent av produsent. Kjøpsloven og forbrukerkjøpsloven bestemmer reklamasjonsrettigheter. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 Seagate har faktisk 5 år garanti. Jepp. Derfor bruker jeg for det meste disker fra dem Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Kjøpsloven gir ihvertfall minst 2. AtW Ehm, nei. Garanti bestemmes helt og holdent av produsent. Kjøpsloven og forbrukerkjøpsloven bestemmer reklamasjonsrettigheter. Ja, og det er vel det relevante her, når produktet går i stykker "av seg selv"? Poenget mitt var at man får byttet det på kjøpsloven, selv om garantien ikke gjelder. AtW Lenke til kommentar
Stream Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 IBM har 3 års garanti på disker kjøpt etter oktober 2001 (tror jeg det var). Sendte inn en i våres som var 2,5 år gammel. Fikk ny fra Multicom etter få dager. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå