Gå til innhold

Litt pc problemer...

Anbefalte innlegg

Heisann.

Har et lite pc problem som jeg ikke klarer å fikse selv. Følgende feilmelding oppstår under oppstarten av maskinen:

"Windows kan ikke starte opp. Dette kan skyldes en nylig maskinvare- eller programvare feil"

Får opp forskjellige valgalternativer:

- Sikkermodus

- Sikkermodus med nettverk

- Sikkermodus med bare kommandolinjen

- Starte windows på vanlig måte ( med siste fungerende instillinger)

Den siste funker ikke (Maskinen restarter og får opp samme feilmelding). Sikkermodus med og uten nettverk funker. Har reinstallert windows 2 ganger. Har tatt ut alle komponentene (Nettverks kort) , byttet ram-brikke. Klarer ikke å finne feilen. Har da ikke så veldig mye kunnskap om dette, men synes det er merkelig....

pc'en starter jo i sikkermodus så da kan det være noen drivere som slår seg vrang, men så har jeg jo formatert harddisken 2 ganger...

kanskje det er enkelt å fikse, kanskje ikke. Ikke vet jeg. Håper noen her inne har er lur løsning på hva jeg skal gjøre. Håper jeg har gitt nok informasjon på mitt problem.

Alle svar mottas med takk!

Mvh Thomas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann.

BIOS har jeg ikke tenkt på! men så har jeg ingen kjennskap til det heller. Gikk inn i BIOS, ( Det jeg tror er BIOS, Trykker F1 ved oppstart. Kommer inn i en Configuration/Setup utility) men fant ikke noen "load fail-safe" meny. Fant noe som heter start option, men stod ikke noe om load fail-safe. Har en gammel (ca 4 år) IBM Netvista maskin hvis det skulle hjelpe..

Tror ikke rammen bøgger. Tok ram-brikke fra denne maskinen jeg bruker nå og den skal være i orden. Jeg kommer jo inn i sikkermodus så da skal vel rammen fungere...

Dette var noe hekkan altså... :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...