Gå til innhold

koble start knappen til hovedkortet?

dmx

Anbefalte innlegg

hei! jeg bytta just kabinett (kjøpte meg et nytt et) men jeg fikk problemer med start knappen jeg visste ikke hvor jeg skulle koble til alle de små ledningene (visste ikke hvor de skal inn i forskjellige sloter eller no)

noen som kan hjelpe meg?

har SiS 651 hovedkort (tror jeg :p )

takk!

Endret av dmx
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Finn frem manualen til HK'et og undersøk den, HKet og ledningene fra kabbis nøye. Som oftest står det to-tre bokstaver på pluggene på kablene og en koblingsanvisning inni manualen.

Lykke til!!

ah..:p jeg glemte forresten problemet er at jeg har mista manualen.. :p:blush:

Lenke til kommentar
Hmm.. Vet at den led ledningen det står Power-SW på er den som pleier å skru på strømmen.. bare finn på hovedkortet.. det pleier å stå i veldig liten skrift så bare let ordentlig.. hvis ikke så må du gjøre som han sa.. finne produsenten og laste ned manualen til hovedkortet ;)

men det er flere ledninger det er restart ledning og.. :cry:

Lenke til kommentar
Hmm.. Vet at den led ledningen det står Power-SW på er den som pleier å skru på strømmen.. bare finn på hovedkortet.. det pleier å stå i veldig liten skrift så bare let ordentlig.. hvis ikke så må du gjøre som han sa.. finne produsenten og laste ned manualen til hovedkortet ;)

Desverre er det ikke alltide dette stemmer (!) usaklig nok var det på ett helt annent sted på mitt MSI-kort.

AtW

Lenke til kommentar
skal HD være varm eller har jeg kobla til feil? :dontgetit: (Gadd ikke lage tråd for dette) :)

Skjønner ikke hvordan er varm harddisk kan ha noe sammenheng med feilkobling, så du skal nok ikke uroe deg for mye... En lite kjølt harddisk kan utvikle ganske mye varme ja, spesiellt hvis ikke den varme luften rundt harddisken blir fraktet vekk. Jeg anbefaler deg å gjøre noe med dette, en enkel vifte-løsning er i mange tilfeller nok til å forlenge harddiskens levetid med mange år.

En produsent pleier å ha samme løsning ang. plasseringene av disse kontaktene på alle sine produkter, så se om du får lastet ned en manual fra et msi-kort fra ca. samme periode som ditt eget. Måtte selv gjennom dette med et abit-kort.

Lenke til kommentar
skal HD være varm eller har jeg kobla til feil? :dontgetit:  (Gadd ikke lage tråd for dette) :)

Skjønner ikke hvordan er varm harddisk kan ha noe sammenheng med feilkobling, så du skal nok ikke uroe deg for mye... En lite kjølt harddisk kan utvikle ganske mye varme ja, spesiellt hvis ikke den varme luften rundt harddisken blir fraktet vekk. Jeg anbefaler deg å gjøre noe med dette, en enkel vifte-løsning er i mange tilfeller nok til å forlenge harddiskens levetid med mange år.

En produsent pleier å ha samme løsning ang. plasseringene av disse kontaktene på alle sine produkter, så se om du får lastet ned en manual fra et msi-kort fra ca. samme periode som ditt eget. Måtte selv gjennom dette med et abit-kort.

men er det noen spesielle kabler som skal kobles til HD? jeg kobla bare til den kabelen som er helt samme som for cd rom.. :dontgetit:

Lenke til kommentar

Tror ikke jeg tar helt feil når jeg sier at du burdet la noen andre gjøre det for deg. Hvorfonr i all verden starter du på dette når du ikke aner hva en ide kabel er?

La noen som kan det hjelpe deg, er mitt forslag, før du ødlegger noe og må vente på laaang rma.

TAke it or la der være

Lenke til kommentar

Ja det er samma type kabel som brukes for cd-rom og for harddisk, så lenge det er en ide-harddisk og ikke en sata-harddisk (da hadde aldri kabelen passet).

Hvis harddisken din er varm, kanskje du burde kjøpe deg ei vifte (80mm papst, f.eks) som du setter foran harddisken hvis det er mulig i kabinettet ditt.

Endret av VinterUlv
Lenke til kommentar

takk! hvorfor jeg begynte å rote selv? fordi jeg hadde lyst til å prøve sjøl å flytte tingene og alt gikk greit men den start kanppen fik jeg ikke til.

men så merket jeg at HD varm varm og jeg har bare cpu vifte inni ingen andre så det er sikkert problemet.. ;):p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...