Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Asus WL-500G firmware update trøbbel..

Anbefalte innlegg

Har en Asus WL-500G som jeg har problemer med.. :blush:

Jeg sliter noe fryktelig med å få printeren min til å fungere i nettverk. Når jeg kjører "printer setup wizard" finner programmet ingen printerservere. I ren frustrasjon prøvde jeg å oppdatere firmwaren til 1.8.1.9, og nå kommer jeg meg ikke inn på konfigurerings-grensesnittet. :no: Det virker som om passordet "admin" ikke fungerer lengre. Om det er noen der ute som har tips, så bring em' on!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du prøvd å resette? Ta strømmen ut og start den på nytt. Når du så for logget deg på igjen, så kan du legge inn printeren. Men wisarden har ikke jeg fått til å virke med den siste firmvaren heller. Er det en USB printer du bruker?

Der måtte jeg sette inn IP adressen til Routeren, for å få den til å virke. NB! måtte skrive 192.168.001.001. Om det er det som er routeren sin IP adresse.

Er ikke så rent lite irriterende at denne routeren må restartes, bare du tenker på å gjøre noen forandringer.

Ståle

Lenke til kommentar

Det holder ikke med å ta strømmen til routere for å resette den. Du må ta en blyant og holde reset knappen inne i min 5 sek. Det er litt knotete og vanskelig å kjenne om den er inntrykt eller ikke, men du ser det nå routeren er resatt - alle endring er resatt til deault setting.

Har ikke peiling på printeroppsett - har ikke testet det da jeg ikke har behov og vet det kan være kronglete å få til.

Lenke til kommentar

Husker ikke alt var til en på jobben og installerte printer på routeren hans. Men vi prøvde en del ganger først ved kun å følge wisarden, men det var en av plassene i den der du kan gå inn manuelt å legge inn IP adressen. IP adressen er den samme som du legger i i web leser din for å logge deg på. Bare at der skriver du http://192.168.1.1 eller noe slikt. Husker ikke helt om det er riktig IP adresse. Fikk i vertfall til å legge inn mauel IP adresse. Bare at der må du skrive alle tallene. Slik at om den er 192.168.1.1 så må du skrive 192.168.001.001 er den 192.168.2.1 så må du skrive 192.168.002.001. Har du fremdeles problemer. Så send meg en PM så skal jeg se om jeg kan hjelpe deg.

Ståle

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...