kaiern Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Eg vil si at man på en måte kan bli høy av musikk... det er noe helt annet... men at musikken virkelig gjør noe med en. Prøv fks å høre på The Mars Volta helt avslappet og med øynene igjen og uten forstyrelser.... ahhh... I know the feeling Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Eg vil si at man på en måte kan bli høy av musikk... det er noe helt annet... men at musikken virkelig gjør noe med en. Prøv fks å høre på The Mars Volta helt avslappet og med øynene igjen og uten forstyrelser.... ahhh... I know the feeling Får den samme følelsen når jeg hører på visse sanger av band som A Perfect Circle, Nirvana, og faktisk noen Dimmu Borgir og Emperor sanger.. The Mars Volta er også et sånt band... Sitter nå å hører på A Perfet Circle - Ashes to Ashes! Nydelig.... Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Det er jo klart at man vet noe de fleste andre ikke vet etter en runde med psykedeliske stoffer. På godt og vondt :=) Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Men en ting er sikkert. man spiller vel heller dårlig når man er under en skikkelig rus Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Men en ting er sikkert. man spiller vel heller dårlig når man er under en skikkelig rus eller friker helt ut det gjorde ihvertfall Barett i sin tid Lenke til kommentar
Jan Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Var hans sykdom som tok knekken på han, LSD forverret bare situasjonen. Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Kanskje et snev av galskap skal til? Daniel Johnston har så vidt jeg vet slitt med kroniske mentale lidelser så lenge han har levd, og han er en meget respektert låtskriver. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Min konklusjon er at man må ha en sinnsykdom, dopavhengig eller gjennomført sær for å skape god musikk. All kunst er sånn. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Det store spørsmålet er vel om det er dopet som har gjort artistene store, eller om det er artistene som har gjort dopet stort. Artistane gjorde dopet stort Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Men en ting er sikkert. man spiller vel heller dårlig når man er under en skikkelig rus Vil tro at en på xtc vil spille bedre enn en uten Lenke til kommentar
Pansergnom Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 (endret) Drugs gir deg en fin mulighet til å se noe fra flere forskjellige vinkler, en annen sinnstilstand, med andre følelser... jeg sier ikke at dop er bra... Men å gi folket noe annet en den JÆVLA alkoholen hadde kanskje vært en ide... Den fucker opp alt spør du meg... Hvis du spør meg, så ja, dop = kreativitet men kreativitet = dopamin og serotonin.... Jeg ser på en måte på drugs som overklokking hehe, det øker potensialet, og hvis du trykker i deg for mye så blir du svidd... _Julenissen_ Skrevet 04/11/2004 : 15:49 Men en ting er sikkert. man spiller vel heller dårlig når man er under en skikkelig rus Det kommer vel heller ann på hva man er påvirket av... Jeg vet ikke hva du har vært påvirket av iløpet av ditt liv, men det er faktisk et fåtall av rusmidler som påvirker din kroppsmotorikk som alkohol... Gitarister feks bruker en del amfetamin, pga det øker følsomheten i fingrene og det er lettere å holde fokus... Det er ihvertfall det jeg har blitt fortalt.. En ting er ihvertfall sikkert, og det er at så lenge staten ikke tar rusmidler på alvor så vil vi aldri få et fungerende samfunn... Da mener jeg på den måten som i at de må gi opp å prøve å skape en rusfri verden. Heller begynne å forske på det, for med endret sinnstilstand tror jeg vi mennesker har uante muligheter for å si det mildt.... feks En jeg kjenner spiste endel xtc for en god stund siden, var igrunn litt morsomt å høre på når han jabbet i vei om alle mulige ting i verden, og teorier om hvordan ting funker..... Joda, et halvt år seinere kommer akkurat det han satt og fantaserte om opp på nyhetene et eller annet sted, og ble bevist korrekt.. Jeg satt egentlig der og måpte... Hadde han bare sittet der og jabbet i vei helt på tur, og allikevel bare kommet fram til de mest logiske løsningene i hodet sitt? MERK jeg tar STOR avstand til rusmisbruk og stoffmisbruk, og mens jeg først er igang så vil jeg påpeke at det er forskjell på misbruk og bruk... IKKE flame meg fordi jeg har en alternativ tankegang, jeg tror bare ikke på dagens system... Endret 4. november 2004 av MetiCx Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 masse bra Nå må du huske at de rusmidlene som faktisk gir mest inspirasjon/annen virkelighet osv, som oftest ikke øker tilførselen av seretonin/dopamin. Snakker da om psykedeliske stoffer. Lenke til kommentar
ebso86 Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 svært enig.... er musiker selv Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Jeg vet ikke hva du har vært påvirket av iløpet av ditt liv, men det er faktisk et fåtall av rusmidler som påvirker din kroppsmotorikk som alkohol... Gitarister feks bruker en del amfetamin, pga det øker følsomheten i fingrene og det er lettere å holde fokus... Det er ihvertfall det jeg har blitt fortalt.. Det kan nok godt hende. Men det er litt forskjell på dopet Og som noen sier her, man trenger en gal man for å få et geni. Og Syd Barret er vel ikke tatt helt knekken på enda? *Television Personalities - I Know Where Syd Barrett Lives.mp3* Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Han er vel på en instustisjon elns? Lenke til kommentar
Jan Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Hva er det mange sanger handler om..Illusjoner, situasjoner osv. Et nytt perspektiv på det "hele" vil jeg anta komme fram ved bruk av sterke stimuli. LSD f.eks. Tenk å skildre en opplevelse med noe lsd i systemet enn å skrive om en brødskive. Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 (endret) Musikalsk genialitet tror jeg er medfødt, ihvertfall delvis. Oppvekst, interesser, miljø og samfunn er jo også noe som påvirker veldig. Og man trenger ikke være gal eller snål i hodet for å være geni. Eller det spørs på hvordan du definerer "gal" For en person som liker å ha seksuell omgang med sine dyr er gal i noens hode. For han selv er det helt normalt, så det er litt vanskelig å definere "normal" egentlig. John Lennon f.eks er et av de absolutt største musikalske geniene som har vandret på denne kloden. Han begynte ikke med dop før etter at The Beatles hadde gitt ut en del plater. Etter det forandret alt seg! Om noen har sett filmen de lagde som heter Magical Mystery Tour så ser dere tydelig at det er inspirert av dop. Så vidt jeg har forstått det så tok de helt av! Ordnet en buss som de malte, kjørte langt ut i villmarka, tok masse syre og lagde et fantastisk album! Vil også legge til at på slutten av 60-tallet fikk Tomothy Leary en munk til å prøve syre. Alle trodde han ville få lattis eller frike helt ut. Hva skjedde? Jo ingenting fordi han var sånn fra før i hodet! Med hjelp av meditasjon og innsikt hadde han kommet på samme stadiet som et vanlig menneske havner på syre. Som han sa det da "LSD løfter deg opp så du kan se toppen av fjellet, men du må fortsatt klatre hele veien opp" Meget godt sagt! Fordi LSD trimmer hodet sånn at du ser ting i et HELT annet lys! Dette kan være så alvorlig at et menneske blir totalt forandret for livstid! Det trenger ikke å være på en negativ måte selvfølgelig for se bare på Beatles når det gjelder dette. "The Dentist experience changed our whole perspective" som George Harrison sa. Jaujau! Endret 5. november 2004 av raziel014 Lenke til kommentar
Vice Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Personlig tror jeg heller ikke at stoffmisbruk vil gi en person kreativitet. Kreativitet ligger der hos de aller fleste men bruk av stoff kan nok være en måte å få utløst denne kreativiteten. En slags katalysator. Ser i utgangspunktet ingenting negativt dersom en person må bruke kunstige stoffer for å utløse kreativiteten dersom det fører til et bedre resultat. Men da igjen kommer man kanskje inn på diskusjonen på "mål vs. midler" Selvfølgelig finnes det sikkert en fin linje innenfor stoffmisbruket som trolig ikke bør krysses da det kan gi totalt motsatt effekt. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Vice, ja du er inne på noe. Men den motsatte effekten kan også være en opptur for kunsten. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Vice, ja du er inne på noe.Men den motsatte effekten kan også være en opptur for kunsten. Utdyp gjerne på hvilken måte du mener den motsatte effekten kan være positiv da jeg har litt problemer med å forstå hva du mener. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå