Jandee Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 Jeg fikk litt "ris" her på forumet nå forledens for å legge ut informasjon (på en prøve-hjemmeside som er ikke helt ferdig) til kundene, at normalt sett koster webhotell+domene ca 700 norske penger.. ca. 700 er tatt ut ifra grunnlaget: Support, sikkerhet og stabilitet, og ikke snakk om gebyr til norid.. (som nå er blitt litt billigere..) Skal jeg sette opp en server selv for å gjøre det billig?? ( ..Nei, jeg tror ikke det!) Er det noen som kan gi meg litt råd om en grei løsning?. Selvfølgelig i hennhold til sikkerhet,stabilitet og support for kundene... Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 (endret) Det gjennomsnittlige webhotell koster ca 700kr i året i Norge, men du har mange billigare, og mange dyrare. Selfølgelig også avhengig av lagringsplass,båndbredde osv. Om du som webdesigner har tenkt å drive hosting sjøl, så skal du nok utforske markedet litt og passe på ka du driver med iallefall. edit: og om det er via sida di i signatur du skal selge sider, så - ikkje for å vere frekk - men den såg så lite proff ut som overhodet mulig. Masse skrivefeil også. Sorry, men eg hater å ikkje seie fra om slikt. Endret 3. november 2004 av arve87 Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 Du kan jo forhøre deg med en tilbyder, og registrere alle domenene du måtte ønske gjennom dem. Da får du helt sikkert avslag dersom du benytter deg av dem ofte. Disse skal også ta seg av supportdelen for hostingen. Tror nok dette er det vanligste. Du tar deg av registrering og oppsett for kunden, som da også betaler en liten slant for dette. Jeg har aldri vært borti det samme selv, da de fleste kundene 1)har domene fra før eller 2)ønsker å ordne med det selv. Lenke til kommentar
Jandee Skrevet 3. november 2004 Forfatter Del Skrevet 3. november 2004 (endret) arve87 skrev: edit:og om det er via sida di i signatur du skal selge sider, så - ikkje for å vere frekk - men den såg så lite proff ut som overhodet mulig. Masse skrivefeil også. Sorry, men eg hater å ikkje seie fra om slikt. Du er ikke frekk arve87, jeg liker like mye ris som ros. Rosen er med for å piffe hverdagen og Risen er det man lære og blir stor av... ( ikke i Kina, de hakke våkst mer enn 1.50 der ) Jeg har sett et par leverandører som har noe som kaller "Forhandler" avtaler. Har dere prøvd noe sånn? Endret 3. november 2004 av Jandee Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå