Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Grønne leds i bit-torrent klienter

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Slier også med gule leads hvis jeg kjører trådløst gjennom min Jensen Scandinavia 54 trådløse ruter. Kjører jeg kablet forbindelse direkte fra adsl-modemet til pc`en , er det grønne leads. Det er nok et NAT-problem, men jeg greier ikke å gjøre noe med dette i ruterens konfigurasjon.

Noen som vet hvordan ?

Er det DHCP i modemet? og Nat'ing der? har du åpnet opp portene i NAT'en? I tillegg antar jeg at det er NAT'ing i den trådløse roueren. Dermed får du slik jeg tror samme problem som jeg hadde hjemme hos meg.

Min NGT router gir ut Ip-adresser fra 10.0.0.2 osv. Mens den trådløse routeren bak der gir ut ipadresser i 192.168.2. osv. Når jeg da åpnet opp portene 10.0.0.2 så var det den bakerste routeren altså den trådløse sine adresser som gjaldt, dvs at portene jeg hadde åpnet ikke var gyldige lengre.

Siden du får grønne leds direkte fra modemet tyder det vel egentlig på at det ikke er NAT i den og du ikke har åpnet opp porter der. Dermed må du i det minste åpne opp porter i den trådløse routeren.

Lenke til kommentar
yay, nå fikk jeg noen grønne fjes :D

Men allikevel hopper download mellom 1,5 og 25 kbps, selv om jeg har 1mb linje :(

Om du ikke tyr til ulovlige nedlastingsmetoder, så må du nok belage deg på slike hastigheter på lite populære filer. Men du kommer lett opp i 125kbps om du laster ned populære filer.....

Lenke til kommentar
Kvalitets trackere... FY FY på hw.no

Bl.a Torrentbits.org da det var aktivt... ble lagt ned etter bittorrent Raidet... nå er det en annen side der men...

edit: innlegg nr. 300 jo!  :w00t:

Torrentbits er jo bare en svindel-side, og ikke noen tracker lenger. (Torrentbytes (bits2) derimot...)

Men hvordan skal de kunne klare å svarteliste porter? Er jo ikke trackeren som bestemmer hvilke porter man kan bruke?

Edit: Vet ikke om det er lov å fortelle navn på slike trackere man kan registrere seg på da men...

Endret av Hurley
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...