BigJackW Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 (endret) Hei. Jeg har nettopp bygd meg en pc. Jeg har en Western Digital Caviar 200 GB. Problemet er at jeg ikke får instalert windows xp Proffesjonal. Jeg greier ikke å starte med windows xp cd`en. Er d noen som vet hva man skal gjøre? Er det noen forslag? Her er andre hardware jeg har: NorthQ 400W AMD Athlon XP 3200+ Spire WhisperRock Sapphire Radeon 9600XT MSI KT6V-LSR Hovedkort Socket A Crucial PC3200 DDR-DIMM 512MB. Endret 10. mars 2005 av BigJackW Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 Gå i BIOS, deretter setter du CD-Rom som "First boot device". Da skal det være mulig å bruke din XP-CD til oppstartsinstallering. Dette emnet har forresten ingenting med kabinetter å gjøre. Flyttes. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 Problemet oppstår også nå ved bruk av en backup XPcd. (Les pirat cd). Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 Hei. Jeg har nettopp bygd meg en pc. Jeg har en Western Digital Caviar 200 GB. Problemet er at jeg ikke får instalert windows xp Proffesjonal. Jeg greier ikke å starte med windows xp cd`en. Er d noen som vet hva man skal gjøre? Er det noen forslag? Her er andre hardware jeg har: NorthQ 400W AMD Athlon XP 3200+ Spire WhisperRock Sapphire Radeon 9600XT MSI KT6V-LSR Hovedkort Socket A Crucial PC2700 DDR-DIMM 512MB. En original WinXP CD er bootbar, kanskje du har en pirat CD ? Lenke til kommentar
deleder Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 Hei. Jeg har nettopp bygd meg en pc. Jeg har en Western Digital Caviar 200 GB. Problemet er at jeg ikke får instalert windows xp Proffesjonal. Jeg greier ikke å starte med windows xp cd`en. Er d noen som vet hva man skal gjøre? Er det noen forslag? Her er andre hardware jeg har: NorthQ 400W AMD Athlon XP 3200+ Spire WhisperRock Sapphire Radeon 9600XT MSI KT6V-LSR Hovedkort Socket A Crucial PC2700 DDR-DIMM 512MB. En original WinXP CD er bootbar, kanskje du har en pirat CD ? Nesten alle "pirat"-versjoner av XP kan man boote med. Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 3. november 2004 Forfatter Del Skrevet 3. november 2004 nei jeg har ingen pirat cd. Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 3. november 2004 Forfatter Del Skrevet 3. november 2004 jeg tror at pcen min ikke tror at det er noe HDD der. men det er jo d Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 ^Th0mas^ foreslo no klokt. Og forresten, sjekk om hdd'en blir oppdaget i bios, hvis ikke kanskje du har satt kabelen feil vei, ikke koplet til strøm el.l? Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 3. november 2004 Forfatter Del Skrevet 3. november 2004 hdd`en vises i bios Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 3. november 2004 Forfatter Del Skrevet 3. november 2004 går d an å boote på andre måter Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 går d an å boote på andre måter Finnes vel slitsomme måter ved bruk av oppstartsdisketter som må lastes ned via internett. Lenke til kommentar
loggon Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 Man kan boote fra cd plata uten hd. den stopper først ved filoverføring. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 (endret) Finner du CD-rom som secondary master/primary slave da ? Ps. XP 3200 og PC2700 ram er vel ikke den beste kombinasjonen da.... Endret 3. november 2004 av jarmo Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 http://www.microsoft.com/downloads/details...0c-0a0205368124 Denne vil hjelpe deg hvis det er en norsk Win XP SP2 CD du skal bruke. Krever 6 disketter tror jeg, evt 1 om du har 2 pc'er og orker å gå mellom pc'ene hver gang du må lage neste disk Lenke til kommentar
Elwiz Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 Hadde samme problem, Fant disken i bios, men ikke under installasjon av windows. En defekt IDE kabel hadde skylden Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 3. november 2004 Forfatter Del Skrevet 3. november 2004 den er som secondary master Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 Trykker du enter rett etter posten ? (boot fra CD) Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 Hva med harddisk som primary master? For meg høres det ut som du kanskje har koblet feil, og at du bare må bytte på kabelplassering. Sett harddisken i enden av ide-kabelen. Det er det vanlige. Hvor har du cdromen? Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 4. november 2004 Forfatter Del Skrevet 4. november 2004 Takk for hjelpen alle sammen, men jeg fikk det til selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå