karl-wilhelm Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 Er blitt litt forvirra når det gjelder skjermkort nå. Men jeg ser på spesielt 2 kort og det er Asus x800 pro og Geforce 6800 ultra 2400. Aner ikke vor mye forskjell det er i ytelsen men. Men de koster jo nesten det samme. Noen som har en link til noen sider dette blir testet. Eller har noen erfaringer med kortene? Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 (endret) Er blitt litt forvirra når det gjelder skjermkort nå. Men jeg ser på spesielt 2 kort og det er Asus x800 pro og Geforce 6800 ultra 2400. Aner ikke vor mye forskjell det er i ytelsen men. Men de koster jo nesten det samme. Noen som har en link til noen sider dette blir testet. Eller har noen erfaringer med kortene? ATi = 3dspill, Nvidia = opengl spill, samt 3.0 sh osv på nvidia.. Nvidia kortene er helt klart de som er beste kjøp i det lange løp da disse er litt mer fremtidsrettet, men i nåtid er det så og si samme hvem av de du kjøper.. begge er utrolig gode og du vil IKKE bli skuffta... ( utenom til de som skal ha "mid-end" kort, der har Nvidia helt klart ( enn så lenge ) et forsprang i forhold til pris og ytelse. *edit* dette ble forsåvidt "alle kort under en kappe"; men sier det samme i svar til deg karl Endret 3. november 2004 av Vizla Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 6800 2400 kan du klokke til ultra hastigheter and beyond, jeg bruker 420-1200 men har også mange vifter rundt hele kortet, den skall kunne kjøre 400-1100. x800pro har 12 pipes og yter dårligere (et standared x800 pro må du hardmodde, det anbefaller ingen), men vivo kan du soft modde til bedre ytelser på linje med 6800gt kort Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 (endret) Nvidia kortene er helt klart de som er beste kjøp i det lange løp da disse er litt mer fremtidsrettet av disse to vil jeg tru at 6800 ultra er det beste valget. det kan klokkes opp og har 16pipes ferdig. det koster vel mindre også hvis jeg ikke tar kjempe feil? uansett! om du kjøper kort til half life 2, bør du ta ATI kortet. half life er basert på x800 serien, så det går bedre på det. kan jo ikke bekrefte dette siden kortet ikke har kommet men ut i fra tester så er det slik. EDIT:WOPS!!! Heavy lese feil Endret 3. november 2004 av headcleaver Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 x800pro har 12 pipes og yter dårligere (et standared x800 pro må du hardmodde, det anbefaller ingen), men vivo kan du soft modde til bedre ytelser på linje med 6800gt kort at det yter dårlig er jo helt feil (resten av det du sier er jeg enig i) men at det yter mindre enn 6800ultra er riktig. skal du kjøpe x800pro gå for vivo versonen! Lenke til kommentar
Lch Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 Det står "yter dårligere", ikke "yter dårlig". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå