-balder- Skrevet 24. mai 2002 Del Skrevet 24. mai 2002 Jeg kjenner noen som har vært i Thailand og kjøpt dvd-filmer til 40-50Nkr stk, og dette er filmer som såvidt har vært vist på kino i Norge. Er det noen som veit om en seriøs nettside som selger billige filmer fra Asia Lenke til kommentar
Starblade Skrevet 24. mai 2002 Del Skrevet 24. mai 2002 Han har garantert kjøpt piratkopier. Florerer av de i Asia. Tviler sterkt på at de selger slike kopier på nettet Starblade Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 24. mai 2002 Del Skrevet 24. mai 2002 Quote: Den 2002-05-24 10:55, Starblade skrev:Han har garantert kjøpt piratkopier. Florerer av de i Asia. Tviler sterkt på at de selger slike kopier på nettet Starblade Japp, det er nok det jeg tror også. Lenke til kommentar
takeoff Skrevet 24. mai 2002 Del Skrevet 24. mai 2002 tenk på toll før du evt bestiller!! kjøpte noen cd'er fra england og de ble svin dyre pga toll..litt kipt Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 24. mai 2002 Del Skrevet 24. mai 2002 Holder man seg under 200kr er det ikke toll. Kopiene du får i Thailand/Asia har dårlig kvalitet, men helt greit hvis man ikke bryr seg om sånt. Legg heller på en 50-lapp og kjøp orginalen i Sone 2 fra England. Får ikke de titlene som er på kino, men du får i allefall god kvalitet. Lenke til kommentar
Maggish Skrevet 24. mai 2002 Del Skrevet 24. mai 2002 http://www.dvdexpress.com Har bestilt derfra selv, tok ca 1 uke så var den i postkassa mi! =) Fra Usa til og med, og jeg må si du har ekstrem uflaks om du blir tatt i toll på så små pakker. Det er ikke akkurat første prioritering av tollvesenet å sjekke alle de tusen brev og pakker de får hver dag! Jeg kjøpte 2 filmer ala ca. 300kr. Ikkeno toll der nei Lenke til kommentar
sjanten Skrevet 24. mai 2002 Del Skrevet 24. mai 2002 Quote: Den 2002-05-24 12:14, Maggish skrev:http://www.dvdexpress.comHar bestilt derfra selv, tok ca 1 uke så var den i postkassa mi! =) Fra Usa til og med,Jeg kjøpte 2 filmer ala ca. 300kr. Ikkeno toll der nei hvor mye er portoen fra uk og usa? må man ikke betale på forskudd fra de landene? Lenke til kommentar
Viva Skrevet 24. mai 2002 Del Skrevet 24. mai 2002 Quote: Den 2002-05-24 12:14, Maggish skrev:http://www.dvdexpress.comHar bestilt derfra selv, tok ca 1 uke så var den i postkassa mi! =) Fra Usa til og med, og jeg må si du har ekstrem uflaks om du blir tatt i toll på så små pakker. Det er ikke akkurat første prioritering av tollvesenet å sjekke alle de tusen brev og pakker de får hver dag!Jeg kjøpte 2 filmer ala ca. 300kr. Ikkeno toll der nei Enig, bruker http://www.playcentric.com de bruker 1 uke på å frakte filmene fra Canada til Norge. Tollen gidder ikke sjekke tusen pakker for dagen å spes. ikke for å tjene 50 kroner på DVD filmer - kanskje vi skal bruke selvbetjening å betale inn selv etter på? Lenke til kommentar
Viva Skrevet 24. mai 2002 Del Skrevet 24. mai 2002 Quote: Den 2002-05-24 12:47, sjanten skrev: Quote: Den 2002-05-24 12:14, Maggish skrev: http://www.dvdexpress.com Har bestilt derfra selv, tok ca 1 uke så var den i postkassa mi! =) Fra Usa til og med, Jeg kjøpte 2 filmer ala ca. 300kr. Ikkeno toll der nei hvor mye er portoen fra uk og usa? må man ikke betale på forskudd fra de landene? Er ikke mye, betalte 216,- norske for filmen "RatRace" på playcentric.com, det inkluderte film + first priority mail.. 9 kroner billigere en her men filmen kom jo ikke før lenge etterpå da. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 24. mai 2002 Del Skrevet 24. mai 2002 Det forekommer _ikke_ toll på dvd overhodet. Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 24. mai 2002 Del Skrevet 24. mai 2002 Must read om DVD import - og akkurat som artikkelforfatteren anbefaler jeg EzyDVD som blandt annet deler opp forsendinga slik at du slipper moms :smile: Quote: Den 2002-05-24 12:08, JohnnyKnoxwille skrev:Kopiene du får i Thailand/Asia har dårlig kvalitet Nå generaliserer du fælt. Mange av kopiene du får i Asia er i topp kvalitet, men det finnes mye dårlig også. Tror vi skal si at kvaliteten er veldig varierende jeg :smile: Lenke til kommentar
covah Skrevet 24. mai 2002 Del Skrevet 24. mai 2002 Vær forsiktig. Mange av de filmene man kjøper i Asia som er merket DVD, er egentlige dårlige VCD screenere med dårlig bilde/lyd. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 24. mai 2002 Del Skrevet 24. mai 2002 Quote: Den 2002-05-24 17:47, Anders Leipsland skrev:Must read om DVD import - og akkurat som artikkelforfatteren anbefaler jeg EzyDVD som blandt annet deler opp forsendinga slik at du slipper moms :smile: Det var ukjent for meg at EzyDVD splitter opp pakkene, men de gjør det ikke implisitt. Altså, du må be om å få sendingene splittet. EzyDVD selger dessuten kun R4, selv om en del av dem er faktisk (utrolig nok) R2/R4-kodede, dvs man trenger ikke en sonefri spiller for å spille dem av. Lenke til kommentar
thorel Skrevet 24. mai 2002 Del Skrevet 24. mai 2002 Disse pirat-DVD'ene som de har mange av i Asia av filmer som nettopp har kommet på kino, de er vel bare 4.5 giga store telesync (S)VCD'er, ikke sant? Lenke til kommentar
chma Skrevet 24. mai 2002 Del Skrevet 24. mai 2002 og da suger kvaliteten så det holder, for oss som bryr oss om det da....:wink: Lenke til kommentar
Lch Skrevet 24. mai 2002 Del Skrevet 24. mai 2002 Jeg vil bare si at det finnes prima lovlige DVD-er fra Asia også, ikke bare piratkopier og cams. F.eks Stormriders, Fist Of Legend, CTHD, i tillegg til legitime utgaver av amerikanske filmer. Lenke til kommentar
Snabelkese Skrevet 24. mai 2002 Del Skrevet 24. mai 2002 asiaterne var blant de første til å kjøpe seg dvd brennere, så alt er ikke møkk... ellers kan du jo laste ned filmer i like bra kvalitet som de du kjøper på svcd i asia.... Lenke til kommentar
Mr. Mustard Skrevet 24. mai 2002 Del Skrevet 24. mai 2002 For 40-50 kr får man kjøpt piratkopierte dvd'er i Thailand. Kvaliteten er like god som originalen bortsett fra at menyer og ekstramateriale ofte mangler. Originale dvd'er koster 180-200kr, dvs ikke så veldig mye billigere enn her. Det finnes også nettsider som selger piratkopierte dvd'er til utlandet, om disse er til å stole på aner jeg ikke men jeg syns det virker temmelig tvilsomt. Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 24. mai 2002 Del Skrevet 24. mai 2002 Quote: Den 2002-05-24 17:47, Anders Leipsland skrev:Must read om DVD import - og akkurat som artikkelforfatteren anbefaler jeg EzyDVD som blandt annet deler opp forsendinga slik at du slipper moms :smile: Quote: Den 2002-05-24 12:08, JohnnyKnoxwille skrev: Kopiene du får i Thailand/Asia har dårlig kvalitet Nå generaliserer du fælt. Mange av kopiene du får i Asia er i topp kvalitet, men det finnes mye dårlig også. Tror vi skal si at kvaliteten er veldig varierende jeg :smile: Jeg skrev kopiene, og mente egentlig kopiert matriale. Ja vi kan si at kvaliteten er varierende. Tror bestilling fra England vil være tryggere.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå