hockey500 Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 Hei! Har prøvd å midtstille en div på en side, men koden som jeg fant til det virka ikke?!?! dette er koden (en test, men den viser hvordan jeg satt opp kodene): i HTML: <html> <head> <link rel="stylesheet" type="text/css" href="style.css"> <title>Min side</title> </head> <body> <div id="123"> <p>Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Nulla pellentesque wisi imperdiet massa. Maecenas et dui in mauris hendrerit consectetuer. Aenean semper, dui quis dictum scelerisque, sapien sem posuere leo, in ultrices justo enim sit amet wisi. Maecenas et tellus eget arcu tristique mattis. Vivamus volutpat faucibus velit. Class aptent taciti sociosqu ad litora torquent per conubia nostra, per inceptos hymenaeos. Fusce imperdiet vulputate risus. Quisque blandit fermentum tortor. Integer sed quam. Duis pretium. </p> </div> </body> </html> og dette i CSS: div#123 { background-color:rgb(256,256,90); margin-left:auto; margin-right:auto; width:20%; height:15%; display:block; overflow:visible; } p { width:100px; font-family:verdana; font-size:8px; } er dette riktig?? og en ting til... hvordan midtstiller jeg den vertikalt? er det riktig å bruke padding-top:10em; til det (f. eks.?) Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 http://decalibration.net/artikler/sentrering/ <= God artikkel rundt emnet. For å vertikalt midtstille må du til med posisjonering, og sida bør helst ha en statisk høgde => inline scroll => Dårlig brukervennlighet. Unngå dette Lenke til kommentar
hockey500 Skrevet 3. november 2004 Forfatter Del Skrevet 3. november 2004 ok. takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå