Gå til innhold

Et passe godt men billig TV-kort?

XciTe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Cinergy 600 er et glitrende kort. Har det selv. Det eneste er at ledningen til IR-mottakeren til fjernkontrollen er litt kort. Vet ikke om det er gort noe med siden jeg kjøpte det (for lenge siden).

Vær også oppmerksom på at det lønner seg å oppdatere drivere og kontrollsoftware. Jeg oppdaterte, og de nye driverne og den nye programvaren gjorde brukervennligheten MYE bedre.

Lenke til kommentar

jeg har selv Pinnacle PC-TV Rave, som er det billigste tv-kortet til Pinnalce. Kostet 299,- kr. da jeg kjøpte det. Fungerer utmerket, er bra bilde hvis den får inn klare bilder (den forsterker sikkert ikke så bra). Følger ikke med noen fjernkontroll. Kan se tekst-tv samt ta opp tv. Greit kort til litt småkikking ;):D

Kos deg :p

Lenke til kommentar

Jeg har POV NVTV selges på Netshop til 1000,- det ser ut som et kjempekort hittil og kvalitetene på opptakene er imponerende!

Men det er en stoor feil som jeg (og ent til her på forumet meg bekjent) som har problemer med å se på LiveTV og det er jo en ganske irriterende og viktig feil.

Så helt til jeg eller servicearbeiderne på Netshop har funnet feilen burde du vente ifølge meg (selv om det er mange andre fornøyde her på forumet sikkert hvis du søker litt rundt)

Lenke til kommentar
Cinergy 600 er et glitrende kort. Har det selv. Det eneste er at ledningen til IR-mottakeren til fjernkontrollen er litt kort. Vet ikke om det er gort noe med siden jeg kjøpte det (for lenge siden).

Vær også oppmerksom på at det lønner seg å oppdatere drivere og kontrollsoftware. Jeg oppdaterte, og de nye driverne og den nye programvaren gjorde brukervennligheten MYE bedre.

Jeg kjøpte mitt kort for en måned sia, og kabelen er litt kort ja. Eneste minuset jeg klarer å trekke fram...

Lenke til kommentar

En liten advarsel fra meg:

Jeg kjøpte et Hercules Smart TV 2 Stereo som fikk ganske grei omtale på Dinside.

Kortet installerte seg helt flott, men programvare som fulgte med, kræsjer med en gang det startes. Kort sagt, jeg får ikke brukt kortet til noe fornuftig, bare tar opp en PCI-slot.

Jeg sendte en mail til Hercules om dette og fikk i svar at den programvaren ikke akkurat var den mest stabile og optimale programvaren. Neivel, hvorfor bundle med den da?? Så de anbefalte meg et alternativt, fransk program som heter K!TV. Etter å ha sjekket 50 download-sider, fant jeg endelig den siste versjonen og fikk installert. Med dette programmet får jeg inn MTV, ZTV, TVnorge og 250 (!) skurrete versjoner av TV2.

Dette kortet anbefales ikke, grunnet RÆVVA programvare.

Jeg hadde nok gått for Leadtek. Les testen på dinside.no

Lenke til kommentar

leastek winfast 2000 er veldig bra. eit av få kort some r godkejnt som multimedia eit eller anna... fjernkontrollen på det kortet er i alle fall betre enn på cinergy korta...kan nesten peike i hvilken som helst retining for å skifte kanaler... veldig brukervenlig programvare(det er det på cinergy korta også)

Lenke til kommentar
Leadtek Winfast TV2000 Expert er bra, i følge dinside, som er den norske siden som har testet flest.

jeg er definitivt enig med alle som anbefaler winfast 2000 xpert jeg har dette kortet selv. har også hatt noen pinnacle kort men de kan ikke måle seg med winfast korta det som er konge da er jo at man kan spille plastation 2 via det winfast kortet på pc. jeg spiller gta (san andreas) på min nec lcd og det funker utmerket. det som er rått med det er jo at man kan ta opp villmanns ferden sin gjennom gatene. :dribble:

winfast tv 2000 xpert

http://www.dinside.no/php/art.php?id=107451

her er et helt likt kortl som er forbedret winfast pvr 2000

dinside har testet dette også og fikk en meget god omtale koster ca 1100 les test

http://www.dinside.no/php/art.php?id=107451

Lenke til kommentar
Terratec 400 koster bare 575,- hos komplett. Har det selv og er kjempe fornøyd. Mange muligheter til å se og ta opp. Du får men en fjernkontroll og en fotball!!! Den er jeg også fornøyd med, den gjør seg til en fin fotskammel  :thumbup:

Det kjøpte jeg også for en uke siden, og synes det er bedre enn Pinaccle PCTV, som jeg også har.

Eneste er en 2-3 sek med susing en sjelden gang, men det kan være noe med signal-inn, har inneantenne.

Dessuten får du en fotball. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...