Gå til innhold

Sliter med favoritten Netshop


Anbefalte innlegg

Jeg har mange missforståelser med Netshop nå, er rimlig frustrert.

 

Først sender jeg en mail om de har ocz premier single brikker, ja det haddet de. Jeg logget på og bestilte-så fikk jeg en tlf fra en venn som ville jeg skulle bygge pc til ham, så jeg tenkte jeg skulle slå to fluer i et smekk å bestille på Netshop, men etter bestilling så jeg at jeg haddet bestilt noe som ikke var inne så jeg avbestilte\sjekket ordrene mine og sendte mail der jeg skrev at jeg bare skulle ha ocz premier alikvell.

 

Når jeg ser pakken går ut fra dem ser jeg at prisen har blitt lavere, jeg sjekket å de haddet sendt meg standard ramm, tok kontakt fikk svar med engang om at de kunne bare kontakte posten å trekke pakken tilbake (har alle mail om noen skulle ønske å lese dem?). Ja, kjempefint takk for rask tilbakemld, tenkte ikke mer over det å henter rammen på posten når lappen kommer i postkassen bare for å finne ut at der er standard rammen (810 kr inkl avgifter noe som ocz kostet for bare brikken, så jeg trodde de haddet slått av avgifter pga tull med sendingen).

 

Sender mail til Netshop som svarer, sorry men brikken var alleredet sendt (dette viste dem jo, jeg haddet jo fått mail der dem sa at dem kunne trekke pakken tilbake fra posten) så jeg må benytte angreretten, som betyr utgifter for å mota pakke å sendet pakke. + at jeg nå nettop fikk ocz premier rammen på døren, noe jeg aldrig bruker pga pris og fordi posthuset er så og si min nabo.

 

Så de kan gjøre feil de også ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har nokk ikke innlegget mitt-først er det mye bla bla som det ikke er mulig å bli enig om hvor feilen ligger (er sikker på jeg bestilte ocz premier til å begynne med, jeg skulle ikke ha standard ramm)

 

Jeg fikk en mail om at de skulle trekke pakken tilbake fra posten-de sendte samtidig ocz rammen-problemet er at standard rammen aldrig ble trukket tilbake fra posten (fikk mail om dette også), så når jeg hentet rammen på posten var det standard rammen + at ocz rammen kom på døren senere på kvelden-noe som også er mye dyrere en om jeg henter den selv noe jeg altid gjør da posthuset er min nabo.

 

Dette er bare repetering egentlig-

 

Har sendt dem brikken tilbake i Norges pakken i dag-har blitt lovet pengene tilbake inkl kostnaden for å sendet pakken. For se hva som skjer

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Haddet dette vært psdata tviler jeg på at dette haddet blitt så forsvart ;)

 

JEG fikk en mail- Ikke noe problem vi trekker bare pakken tilbake fra posten. Ønsker du fortsatt ocz rammen sender vi deg den.

 

Jeg fikk begge

 

Edit: om dere er intresrt, kan dere ikke bare prøve å lese den føsrte posten, jeg vet jeg skriver f-j mye feil, men det skulle være mulig å forstå det:

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Haddet dette vært psdata tviler jeg på at dette haddet blitt så forsvart ;)

 

JEG fikk en mail- Ikke noe problem vi trekker bare pakken tilbake fra posten. Ønsker du fortsatt ocz rammen sender vi deg den.

 

Jeg fikk begge

 

Edit: om dere er intresrt, kan dere ikke bare prøve å lese den føsrte posten, jeg vet jeg skriver f-j mye feil, men det skulle være mulig å forstå det:

Det kan jo være at Netshop faktisk hadde trukket tilbake pakken du henta, men at posten hadde sendt ut hentelappen før det skjedde slik at du likevel kunne hente den. Og at du fikk OZC rammen din på døren kan jo være fordi netshop ville være grei mot deg slik at du fikk rammen din raskt... bare en tanke :roll:

Lenke til kommentar

Heisan !

 

Denne saken fortjener ett svar fra oss syns jeg:

Utgangspunktet for denne saken er at kunden har bestilt feil vare, han har bestilt en vanlig standard 512MB PC3200 DDR-brikke. Vårt ordresystem i forhold til web-bestillinger er automatisk, og hver ordre tildeles ett ordrenummer som benyttes både internt og eksternt. I tillegg får den en ekstra "status" internt hos oss som tilkjennegir om ordren er endret eller ikke. En ordre som f.eks. heter 33333 får internt hos oss tildelt ordrenr. 33333-1 om den er urørt, 33333-2 om den har vært endre en gang osv.

 

Denne kundens ordre er tildelt ordrenr. xxxxx-1, og er derfor urørt fra vår side etter ordren er automatisk lagt inn fra weben. Jeg er derfor 100% sikker på at den ikke kan ha blitt endret, kunden har altså bestilt vår vare 10680. Så vi sendte da kunden en slik, som det vel forventes av oss.

 

Kunden tar så kontakt og forteller at han vil ha en OCZ-brikke i stedet, da det var det han egentlig ville ha. Ok sier vi, da sender vi deg en slik også, og så tar vi kostnadene forbundet med den første ordren på vår kappe, selv om vi jo vet at dette ikke er vår feil.

 

Kan ikke forstå at dette skal rettferdiggjøre noen kritikk av oss, snarere tvert i mot. Vel har kunden alltid rett ifølge ett gammelt ordtak, men noen ting kan rett og slett ikke få stå uimotsagt. Litt rettferdighet må vi vel kunne innrømmes vi også selv om vi er en nettbutikk :p

 

 

Mvh Svenn-Aage, Netshop

Lenke til kommentar

Dette ser ut som en misforståelse mellom kunden og nettbutikken. Grei skurring.

 

Anbefaler at Netshop og andre nettbutikker lager notater til ordrer, slik at all kundekontakt om en spesiell ordre kan følges.

 

Ellers blir det jo kundens ord mot butikkens. Og her på Hw.no har kunden som regel rett uansett ;)

 

PS

 

Anbefaler Simalarion og Netshop tar diskusjonen videre på PM og prøver å bli enige om hva som har skjedd. Dette er ikke lenger en sak som burde interesse oss andre annet enn for å finne ut hva slags rutiner Netshop har rundt feilbestillinger og hvor langt man egentlig kan forvente seg at en webshop skal strekke seg for kundene sine.

 

EDIT: Skriveleifer

Endret av BennyXNO
Lenke til kommentar
er sikker på jeg bestilte ocz premier til å begynne med, jeg skulle ikke ha standard ram
Jeg er (...) 100% sikker på at den ikke kan ha blitt endret

Enten er det snakk om en brukerfeil, eller så har bestillingssystemet bugga litt. Hvilket alternativ som er riktig er vel uansett uvesentlig nå som saken er ordnet opp i.

Lenke til kommentar
Dette ser ut som en misforståelse mellom kunden og nettbutikken. Grei skurring.

for meg ser det ut som en misforståelse av kunde. Jeg tror ikke det er systemet som følte at det ikke ville oppdatere seg. Tror heller ikke at daglig leder av Netshop (Svenn-Aage) sitter og juger for oss.

 

EDIT: dette er ikke fordi jeg har Netshop som min favorittbutikk, men jeg tror mer på menneskesklig feiling enn automatiske systemer. Så, vær så snill, dropp alt "dere elsker netshop".

Endret av fredrikrb
Lenke til kommentar

Dette er din tabbe simalarion, netshop viser STOR velvilje med å rydde opp noe som dem skal ikke rydde opp, aka postkostnader. Her har du ingenting å klage på, kun å si takk. Det at dem rakk ikke å trekke pakken og du må sende han igjen etc. er bare ett konsekvens av din tabbe, man holder bare kjeft og rydder opp setter seg som en man.

 

Opplever dette post egentlig bare som ett av mange bevis over skuddsikker service fra Netshop.

 

Simalarion jeg tror du har vert bra behandlet og kan være mer en fornoyed med servicen du har fått.

 

Simon

Lenke til kommentar

Tatt direkte fra E-mail fra <Netshop

Jeg tok kontakt med posten samme dag som jeg sist sendte deg en mail, men da var pakke i transport så de fikk ikke gjort noe. Så skulle posten ringe meg tilbake og jeg hørte ingenting fra de så jeg tok det for gitt at de fikset det. Det var kanskje litt dumt :-)

 

Tatt direkte fra E-mail fra <Netshop

Når det gjelder hvor en skal legge feilen så er det noe du er mer opptatt av enn oss. Det er mulig at noen her har endret på bestillingen din og lagt feil. Det skal jeg ikke si noe på. Så vi tar på oss hele saken vi. Ikke noe problem.

 

Og så snur netshop på flisa her, og alt er min skyld, jippi

 

 

Utrolig at jeg må gå så langt som å poste mailene dems for at dere skall tro at også netshop kan feile, helt utrolig.

 

Jeg er på ingen måte sur på dem, de ordner opp til syvendet å sist, men de har gjort en liten feil å det får dere bare leve med.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Det er nok systemet som har gjort en blunder her ja! Systemet har tenkt: "nei, pokker, han får ikke de fineste ocz brikkene, jeg sender de vanlige" og "TIHIHI han bor praktisk talt RETT ved postkontoret, så jeg sender det med express til dør, LOL".

 

Systemet suger av og til. Det er bare å bite i seg.

 

DrE

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...