Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kommer ikke inn på forskjellige sider


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hmm, rare greier

har det alltid vært sånn, eller er det noe som nylig har starta?

 

for de andre programmene, som msn messenger, kan det være at de nødvendige portene er stengt.

 

men siden hotmail.com er stengt veit jeg ikke

 

det kan hende at nettleverandøren din har problemer og at det vil bli fikset snart

Lenke til kommentar

Det er nok routeren som er problemet. Brannmuren i denne sperrer nok sider som er blitt oppsatt som "skumle"

 

Du kan enten prøve å konfigurere brannmuren, eller bruke en funksjon som heter DMZ. En pc kan brukes på DMZ, dette vil si at den ene pc'en går utenom routerens brannmur. Men, du er da ikke beskyttet mot hackere og trenger brannmur software på pc'en.

 

Jeg vil kanskje anbefale å konfigurere brannmuren selv, for hardware brannmur er alltid mer sikker enn software.

Lenke til kommentar

Hvilken linje har du? Har du mulighet til å koble utenom ruteren? Virker ikke https heller holder jeg fortsatt en knapp på MTU, som jeg mener står for Maximum Transmit Unit (eller lignende). Uansett så regulerer den hvor stor en pakke kan være før den må deles. Om den står på f.eks. 1500 er det ikke plass til kryptering som https bruker, nettbank bruker, hotmail bruker.. Erru me? Og kan denne reguleres et eller annet sted bør den testes med en annen verdi. Test med 1400, bør være plass til det som trengs da.

 

-Chief-

Lenke til kommentar
Jeg bruker min linksys router til å dele internet. men jeg kommer ikke inn på forskjellige sider. f.eks www.hotmail.com, nettbanken min, msn messenger funker ikke osv.

noen som har peiling på hva dette kan skyldes?

Hvilken ISP?

Hvis det er Online ADSL kan du prøve og senke MTU-verdien til 1492, tror du finner dette i routeren din.

Lenke til kommentar
Takker chief! senka MTU på routeren til 1400 så funka alt fint igjen :)

vil dette ha noe og si på ting som nedlasting, ping på spill osv?

 

NeX

Mulig den går an å sette høyere, får prøve deg litt frem. Skal ikke merke noe forskjell på ping på spill og nedlasting. Eneste som er forskjellen nå er at hver pakke som sendes er bittelitt mindre.

 

-Chief-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...