Solarstone Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 trodde valget var lett men Intel har mange fordeler som Amd ikke har, og Amd har mange fordeler som Intel ikke har. Grunnen til at jeg sier dette er at jeg har tenkt til å kjøpe en Workstation og litt kjipt hvis jeg bruker for mye/lite cash. så jeg lurer på hva kan - Intel Pentium 4 Xeon 3.06 GHz Boxed PC533 Socket 604, 512KB cache settes opp mot når vi tenker Amd opteron? og evu hva er forskjellen mellom Xeon PC533 og PC800? Lenke til kommentar
-Prodigy- Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 Forskjellen mellom Xeon PC533 og PC800 er at Xeon PC533 har 533 MHz systembus, mens Xeon PC800 har 800 MHz systembus. Lenke til kommentar
tbend Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 trur pc800 versjonen har HT også! Lenke til kommentar
-Prodigy- Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 trur pc800 versjonen har HT også! Det har du rett i! Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 trur pc800 versjonen har HT også! ...og EM64T, 90nm prosukjonsprosess (= mindre varme), SSE3 og annen cache kombinasjon (mer L2-cache og ingen L3, mot PC533s lille L2-cache og høye L3). Se her for mer info om de to. (begge to har forøvrig HT) Legg merke til at den råeste Xeon modellen (3,6 GHz) er litt dyrere enn tilsvarende Opteron (250). Dual 250 vs. Dual 3,6 GHz @ Anandtech Dual 250 vs. Dual 3,6 GHz @ TomsHardwareGuide 150 vs. 3,6 GHz @ 64-bit Linux @ Anandtech Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 Hvorfor i all verden skal du bruke så mye penger på en workstation? Hva skal du bruke den til? Lenke til kommentar
Solarstone Skrevet 3. november 2004 Forfatter Del Skrevet 3. november 2004 (endret) Hvorfor i all verden skal du bruke så mye penger på en workstation? Hva skal du bruke den til? for å svare på ditt spm. en workstation som skal brukes til heftige 3d scener, store texture maps,spesial effekter for film, annen 3d produksjon krever alltid masse cpu, ram. Og svi av 20 000 på en maskin som ikke yter stort bedre en min nå ganske gamle amd xp 2600 med 1,5Gb ram ser jeg ikke stor vits i! Så klart.. den beste single ifra amd/ intel yter jo bra. men ifølge de testene jeg har sett nå, så yter 2xcpu omtrent dobbelt så mye som en single intel/amd. Har også vurdert om å kanskje kjøre en single og flere render nodes utenom men blir kanskje litt tungvint for min del. Mental ray liker masse cpu, derfor vil jeg ha så mye cpu kraft som mulig(samlet på et sted). Workstation er for folk som jobber eller krever en maskin med mye hente fram, når det gjelder pris så er jeg ikke serlig begeistret. igjen takker for seriøse svar Endret 3. november 2004 av darapa Lenke til kommentar
Solarstone Skrevet 3. november 2004 Forfatter Del Skrevet 3. november 2004 Forskjellen mellom Xeon PC533 og PC800 er at Xeon PC533 har 533 MHz systembus, mens Xeon PC800 har 800 MHz systembus. tror alle kan se det, men erfarings messig tenkte jeg på. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 Forskjellen mellom Xeon PC533 og PC800 er at Xeon PC533 har 533 MHz systembus, mens Xeon PC800 har 800 MHz systembus. tror alle kan se det, men erfarings messig tenkte jeg på. Har du lest min post litt lenger oppe?? Lenke til kommentar
Solarstone Skrevet 4. november 2004 Forfatter Del Skrevet 4. november 2004 Har du lest min post litt lenger oppe?? sorry:P så ikke at det var du som had skrevet det! er litt for trøtt Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 darapa... du trenger ikke å være nedlatende selv om du tydeligvis ikke likte at jeg kommenterte at du bruker mye penger på systemet... Jeg spurte hva du skulle bruke den til, det eneste du trenger å gjøre er å svare... men det er vel kanskje for mye å be om? Lenke til kommentar
Solarstone Skrevet 4. november 2004 Forfatter Del Skrevet 4. november 2004 var ikke meninga å gi det inntrykket! kan hende jeg er sarkastisk! men når jeg er trøtt så er det ikke sikkert jeg formulerer meg riktig! i så fall sorry for det. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 darapa husk raske harddisker også! Minimum Raptor 74, mens helst SCSI disker. Lenke til kommentar
kdog Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 darapa husk raske harddisker også! Minimum Raptor 74, mens helst SCSI disker. siterer min gode venn, Bjarne Brønbo: "her bli det liv, RAID, RAID!" Lenke til kommentar
khelben Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 (endret) Hvorfor ikke sette opp to maskiner i nettverk og rendrere halvparten av frames på hver maskin? Må inrømme jeg har drømt om et dual system. Jeg gikk for den billige løsningen. Satte opp en ny maskin av forskjellige deler jeg hadde liggende. Med Windows XP pro kan jeg fjernstyre den andre maskinen fra hovedmaskinen. Er veldig fornøyd med dette oppsettet. Skal jeg encode en divx film setter jeg liksågodt maskin 2 til det og spiller på maskin 1 . Med to maskiner kan du si du har en liten renderfarm --- just joking khelben Endret 4. november 2004 av khelben Lenke til kommentar
Solarstone Skrevet 5. november 2004 Forfatter Del Skrevet 5. november 2004 (endret) darapa husk raske harddisker også! Minimum Raptor 74, mens helst SCSI disker. Burde ikke s-ata holde hvis jeg setter dem opp i raid? tenkte noe slik 2x Raptor 74 og 5-800gbS-ATA i raid. har ikke vært så mye borti raid før annet en i kake boksen Endret 5. november 2004 av darapa Lenke til kommentar
Andreaz_ Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 siterer min gode venn, Bjarne Brønbo: "her bli det liv, RAID, RAID!" Genialt Sitat Lenke til kommentar
johang Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 kjøp xeon pc800, da får du fire mental ray prosessorer ! Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 Jeg anbefaler dual Opteron fremfor P4/Xeon for bruk til Mental Ray-rendring: http://www.anandtech.com/linux/showdoc.aspx?i=2163&p=4 The Opteron outperforms the Nocona in this benchmark but we would like to see x86_64 tests in the future. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 (endret) Opteron er i tillegg kjøligere enn Xeon, AMD Opteron x48: TDP 89W Xeon 2,8GHz* (Nocona): TDP 103W *Xeon på 2,8GHz kan ikke måles ytelsesmessig mot Opteron x48 Edit: takk bonna Endret 6. november 2004 av endrebjorsvik89 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå