hellroll Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 Hei. Jeg lurer på om noen har interesse i å shjelpe meg med å overklokke prosessoren min litt? Det er en Duron 700Mhz som man kan bruke det gamle blyanttrikset på, problemet mitt er at hovedkortet ikke vil sette opp multiplieren til noe høyere enn x7 (det er et Epox ep-kta3). Dette er sånn det står i BIOS nå, etter at jeg har klokket den til 814Mhz: Auto detect DIMM/PCI clock Enabled CPU Host/PCI/Spread 116/39/OFF (max 120/40/OFF) VCore Voltage 1,8 V (går ikke høyere) Vagp Voltage 1,5 V (max 2,0) Vio Voltage 3,4 V (max 3,75) Slik som det er nå må jeg sette DRAM Clock på 100 Mhz (blir til 116 når jeg øker CPU hastigheten) Hvis jeg øker CPU ytterligere blir maskinen veldig ustabil. Spørsmålet mitt er da om det hjelper å sette opp Vagp og Vio Voltage, eller om det kan ødelegge prosessoren. Skulle gjerne hatt DRAM på 133 Mhz også, men den blir til 150 Mhz når jeg setter opp hastigheten på prosessoren. Vifta går på 4964 RPM. Er litt redd for å ødelegge prosessor og RAM hvis jeg prøver meg frem. Har lest litt noen steder, men det er bare Vcore voltage som blir nevnt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå