Gå til innhold

Nytt Headset 4 me =)


Anbefalte innlegg

Noen som har noen forslag på hva slaks headset jeg burde kjøpe?

 

*Det skal være så lukket som mulig

*Det skal ha minst 10-25000 hz

*god lyd er selvfølgelig ikke og forakte

*det skal brukes til spilling

**Pris rundt 1000 lappen

 

Har sett på Dette headsettet fra koss "pro aat" det ser ut som om det gir mye for penga =)

Eller så har jeg sett på et par fra sennheiser.....de har så mange forskjellige så..........

 

Forslag til hva jeg burde kjøpe ?

 

 

Takker for svar på forhånd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
såvidt jeg ser så er det like lukket som det du posta :)

Lukket vs Åpen har med demping/konstruksjon å gjøre, ikke om de ser ut som hørselsvern/klokker. Med åpne hører du godt hva som skjer rundt deg, så de egner seg nok dårlig til f.eks. DJ-bruk.

 

Edit: Håper noen har noen erfaringer å komme med når det gjelder Sennheiser HD555. Har selv sett på de som en mulig erstatning for mine nylig avdøde AKG (r.i.p. :cry: ). Ble selv litt skeptisk da jeg leste hva HiFi Klubben skriver om dem:

Sennheiser HD 555 har i likhet med HD 595 E.A.R. teknologien, som gjør at lyden blir distribuert direkte inn i ørene. Men noe av forskjellen til sin storebror er at HD 555 har en lydreflektor innebygget som gir en slags hjemmekinoeffekt. Dette gjør HD 555 til et sett hodetelefoner som ikke bare låter flott ved alle typer musikk, men som også gir en litt spesiell hjemmekinofølelse ved filmavspilling.
Link

 

"en slags hjemmekinoeffekt" høres tvilsomt ut...

Endret av OBServer
Lenke til kommentar

Har testet det koss Pro 4aat og det gir en følelse av og ha et hørselværn på hode.

De klemmer noe fryktelig,er veldig tette,faktisk så tette at man blir klam rundt ørene.Selv har jeg Beyerdynamic DT770 Pro som jeg anbefaler på det høyeste,

de går helt nedi 5hz og det kiler i ørene på det laveste.Bruker de både til musikk,film og pc og jeg vil si at de er helt rå på film med de lave frekvensene.De er også veldig lydtette.Mine klemte på hodet til og begynne med ,men etter noen uker med flittig bruk ble de bedre.Jeg kjøpte til en hodetelefon forsterker fordi de er litt tungdrevne,men de funker flott uten.Det eneste er vel prisen ,men hvis du spytter i de ekstra kronene kan jeg love deg et skikkelig headset.Dette kan kjøpes her http://www.hpx.no/Default.aspx

Lenke til kommentar

har lyst på headset fra beyer men jeg gidder ikke og bruke mer enn ca 1000 kr på nytt headsett.. jeg har allerede et koss ur 40 som jeg ikke er helt fornøyd meg pga ikke lukket.....

 

det at koss pro 4aat klemmer kan lett fikses på... og det at man blir svett er noe som skjer med hvilket som helst headset etter min mening......men men får vente litt og se =)

Lenke til kommentar

Ønsker du et hifi headset behøver du ikke vurdere koss.

 

Sennheiser HD555 er greit priset, men Beyerdynamics DT231 til ca 600kr er nok et bedre kjøp:

 

Sennheiser HD555 ($155)

Looks and feels very good. Sound is balanced and smooth, but when compared to the others, it's fairly dark, distant and veiled. This loses some details. If you have a very bright system, it could be a nice match. Not a lot of energy, so it might not be the best phone if you like heavy metal and such. Overall not a bad phone for the money. If you disregard the veil, it's very nicely balanced.

HD497 ($60) vs. DT231 Pro ($59)

Just a quick one, as they are similarly priced.

Size of pads are about the same, but the Beyer pads are velour, and much more comfortable. Both are easily driven by portables. Of course, the Beyer is also closed, which is good. DT231 easily wins construction and ergonomics.

I actually haven't listened to the DT231 in ages, as my girlfriend has been using them a lot.

Soundwise, the HD497 has a more powerful bass, but the DT231 is much more balanced, it actually HAS a midrange. The Beyer is also more refined and smooth, its highs are downright pleasant and earfriendly. Hmm...I'm surprised...the Beyer is better on just about every count, and it isn't even silver. :-)

To be honest, the HD497 doesn't stand a chance. Although, in favour of the Senn, it isn't broken in, but I can't imagine it changes character enough to be a competitor to the DT231. This is a damned fine phone for the money. Very interesting.

Hele testen

 

DT231 demper ikke veldig mange dB, bare så det er sagt. Et headset som demper bra er Sennheiser HD280 til 1.200kr.

 

Knut

Lenke til kommentar

Hvorfor må du ha lukket? Du har mange flere muligheter hvis du også ser på åpen. Lettere å få god lyd til penga med åpen konstruksjon.

 

HD280PRO er vel det beste valget hvis du må ha lukket.

DT660 er en HIFI hodetelefon i toppklasse fra Beyerdynamic. Men er jo litt dyrere. Men vel verdt prisen etter min mening.

 

Begge disse drives greit av et lydkort. Lydkort av god klasse er ikke å forakte helst A2 eller bedre.

Lenke til kommentar
Sennheiser HD280    er et headset jeg så på for en stund siden men jeg huska ikke hva det het. nå som jeg vet det igjen er sjangsen ganske stor for at valget faller på  Sennheiser HD280 som ser ut som et topp headset til min bruk =)

Det er absolutt ingen dum ide C@T ! Jeg har samme headset selv. Kjøpte det fra hpx.no for 1200 kr.. Headsettet har fått mange gode omtaler og det er ikke uten grunn.. Du som vil ha mye demping burde absolutt kjøpe dette headsettet.. Bare forbigått av en modell i lyddemping. 32 db demper den.. Lyden i den er faktisk overraskende bra med tanke på at den koster 1200 kr og er ekstremt lukket. Den er også nydelig å ha på øra.. Dessuten funker den på bærbare spillere hvis du liker å ligge å høre på musikk på senga f.eks.. Den utnytter riktignok ikke så veldig bra på en mp3spiller/discman, men det er absolutt overkommelig ! I et lydkort til 7-800 kr vil du ikke være langt ifra en full utnyttelse av lyden :thumbup: .. Men putter du den i steroen så merker du at lyden løfter seg et hakk.. Men det er ikke noe spesielt omfattende.. Den funker knall i pcn ! Go for it..

 

For å beskrive selve lyden så kan jeg vel si at den er : Detaljert og oppløst. Diskanten er lys og tar for seg en nøye gjengivelse av lyden. Bassen er dyp og god med et fint behaglig trykk i. Jeg synes egentlig det er helt perfekt at det ikke er så utrolig trykk i bassen, for det bare ødelegger det totale lydbildet. Så totalt sett er det veldig fin balanse og egner seg til alt mulig bruk foran pcn og til stereo og bærbar lyd.

Endret av Kurt P
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...