Gå til innhold

Problemer med ekstern harddisk


Anbefalte innlegg

Kjøpte en ICYBOX ekstern 3,5" harddisk kabinett prod.nr IB-350UE-B hos mpx (FW & USB2)

 

Får feilmelding i win xp med sp1+

USB device not recognized:

One of the USB devices attached to this computer has malfunctioned, and windows does not recognize it.

Dukker opp som:unknowndevice

 

HDD:HDS722525VLAT80 14R9249 Hitachi (250gig)

Denne enheten fungerer greit har formatert den med ntfs via intern ide kabel. Har prøvd alternative jumper settings.

 

Fire wire fungerer delvis. Prøvd USB på to separate datamaskiner både USB 2.0 og 1.1

Sendte dette til mpx og fikk svar:

"Har du mulighet til å prøve å oppdatere BIOS/chipset drivere på en maskin, og se om dette hjelper? Eventuelt sette disken på cable select og se om dette hjelper."

Prøvd cable select. Andre usb ting som mus, mobiltelefon og digitalkamera fungerer uten problemer. nyeste bios og driver på en aopen 1557

 

 

Den er også forholdsvis ustabil ved overføring av store filer med fire wire. Får feilmelding om at: Windows delayed write failed; windows was unable to save all the data for the file ......

samt meldingen: Error copying file or folder; The network resource or device is no longer available

Så forsvinner enheten fra windows og må restartes.

 

 

Noen tips bør jeg returnere. Synes den er vel ustabil, men dette er første eksterne hdd jeg har hatt. overføringshastighet med FW er 25mb/s+ i følge sandra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har den versjonen som bare har usb på.

jeg får ikke de feilmeldingene. når jeg har koblet inn icybox til pc'en skjer det ingen ting og når jeg går inn i device manager står det no sånt som "the mass storage device could no start" eller no lignende.

 

har ikke peil på hva som skjer, om det er produksjons feil på en serie, eller om det er bare jeg som er helt lam i hodet.

 

usb funker ellers helt fint, bruker usb mus/tastatur og usb webcam, ingen problemer der

Lenke til kommentar

Jeg har også problemer med icyboxen min for tiden, den oppfører seg helt merkelig. Hele tiden har det stått en IBM 100 gb disk i den, som fungerte de første dagene, men nå bare får jeg opp at enheten er funnet, men ingen av partisjonene kommer opp. Hvis jeg prøver med "sikker fjerning" så bare kræsjer hele programmet.

Harddisken jeg bruker fungerer fint rett på en vanlig IDE-kontroller og Icyboxen virker med en eldre harddisk jeg har liggende, rart... :hmm:

 

Forresten bruker jeg USB-versjonen med USB 1 port i pcen og har prøvd diverse jumper-komboer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...