Gå til innhold

During i den ene høytaleren..


Anbefalte innlegg

Hei på noen..

 

Etter at min Teac forsterker har stått på samme sted i 3 år, fikk jeg idag plutselig during i den ene høytaleren.

 

Denne duringen blir høyere jo mer volum.

Har forsøkt å skifte fra A til B utgang.

Det er ikke noe kluss med ledningene for det har jeg testet.

Har testet at det ikke er høytaleren det er noe galt med.

 

Hva kan det være??

 

Er det bare å begynne å spare til en ny forsterker eller er det noe annet som kan gjøres??

 

 

Håper at noen der ute kan hjelpe en stakkar, livet blir så tomt uten litt musikk..

 

 

 

Jubelee

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei, du har byttet mellom A og B utgang, men den samme kanalen hadde fremdeles during? prøvde du å bytte mellom høyre og venstre kanal? blir den samme "høytaleren" som durer eller blir den "forflyttet" til den andre høytaleren? er det samme during selv om du bytter mellom ingangene? (feks CD, TUNER, AUX, osv) har du prøvd å koble av alle phono kablene inntil forsterkeren? hva er tilkoblet på inngangene? (tror det holder føreløpig..) :)

mvh

Lenke til kommentar

hei :!:

 

Problemet er identifisert.

 

Det var koplingen fra tv til vcr inngangen som var problemet. Idet jeg trakk stereo jacken ut fra tv så stoppet duringen, men det gir meg på en måte et nytt problem;)

 

What now??

 

Har en philips widescreen tv som er et par år gammel. Ingen feinschmecker tv, men kostet vel 5000 ny. Ingen fancy utganger bare en stereojack utgang på baksiden, det er tydeligvis her problemet er oppstått...

 

Tilkoblet til tv'n er en xbox(som også brukes som dvd) og en tuner.

 

Finnes det andre smarte løsninger på hvordan det går an å få koblet disse til samme forsterker inngang eller må jeg koble disse til forskjellige innganger, såfremt det ikke finnes noen løsning på duringen fra tv utgangen..

 

 

Håper noen kan hjelpe meg:)

(Duringen kom selv om tv'n var slått av)

Lenke til kommentar

hei, en minijack kontakt er basert på fjær belastede kontakter, både på jord og L+R så her kan fort oppstå dårlig kontakter men mest sansynlig og som regel altid svakheten til minijacken er egentlig at lodepunktene mellom minijacken og printkortet løsner veldig lett ved litt vridning eller belastning på jacken... anbefaler deg å hente lyden fra scart kontakten, og generelt er å anbefale at samtlige lyd kilder blir tilkoblet direkt til forsterkeren... :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...