phnx85 Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 En kompis av meg påstår han fikk inndratt lappen 2 uker for å har parkert på et fortau. Stemmer dette? Jeg trodde man bare fikk bot for å gjøre det. Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 Det er det dummeste jeg har hørt. Får man i det hele tatt inndratt lappen så lite som 2 uker? Også for å parkere på et fortau, da... Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 Man får ikke mer enn en parkeringsbot, kanskje den vil være litt høyere siden feilen er såpass grov. Å få inndratt lappen i to uker er så vidt jeg vet ikke mulig, slik som bfisk her sier. Kanskje, kanskje, kanskje har en politimann gjort noe slikt for å lære ham at sånt gjør man bare ikke. Men mest sannsynlig ikke. Lenke til kommentar
phnx85 Skrevet 3. november 2004 Forfatter Del Skrevet 3. november 2004 Nettop det jeg også stusset på. Kan lappen drages inn for så kort som 2 uker? Jeg tror enten han lyger eller har misforstått. Så hva er straffen for å parkere på fortau? Lenke til kommentar
chma Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Dyrest blir vel om du blir tauet...., men ellers er det vel 500?(vanlig for diverse feilparkeringer om jeg ikke husker feil...) Lenke til kommentar
Jan-Inge Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Parkering på fortau gir kun et parkeringsgebyr på kroner 500,- for å stå i strid med trafikkreglenes § 17 pkt. 1 bokstav c. I værste fall kan bilen bli tauet bort hvis den står spesielt farlig til. Miste lappen? Ikke mulig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå