since91 Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 Hver gang jeg starter pc'n kommer det opp eit vindu der det står: c:\windows\ui\biosctl.exe c:\windows\system32\autoexec.nt. Systemfilen passer ikke for ms-dos- og widows-programmer. Velg 'lukk' for å avslutte programmet. Hva er problemet? Hvordan skal jeg bli kvitt dette? Lenke til kommentar
since91 Skrevet 4. november 2004 Forfatter Del Skrevet 4. november 2004 Ingen svar? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Åpenbart Windows NT, Windows 2000 eller Windows XP Autoexec.nt er en batch fil som setter parameter for hvert program som starter, kanskje du har endret på filtypen 'nt'? den skal ikke vises hverken i registry eller i File Types. Lenke til kommentar
since91 Skrevet 4. november 2004 Forfatter Del Skrevet 4. november 2004 Er ikke helt med her, hva må jeg gjøre? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Du kan bytte den ut med en .bat fil, men akkurat nå kan jeg ikke finne noe sted i registry hvor autoexec.nt er nevnt, men høyereklikk på programmet, velg Properties->Program->Advanced->Autoexec Filename og velg en annen fil Lenke til kommentar
since91 Skrevet 4. november 2004 Forfatter Del Skrevet 4. november 2004 hvilket program? Ja, jeg suger Lenke til kommentar
ThomasWH Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 (endret) Jeg hadde dette problemet også.. Helt til jeg leste ett eller annet innlegg her i forumet. Søk på den biosctl filen her i forumet, og sjekk ut den linken som er nederst på følgende tråd. Stapp deretter inn Windows XP cd'en og gjør FØRSTE trinn på den siden som kommer opp: Problem løst! Enkelt og raskt! Endret 19. november 2004 av ThomasWH Lenke til kommentar
since91 Skrevet 19. november 2004 Forfatter Del Skrevet 19. november 2004 (endret) Inne på den linken står det at jeg må trykke inn dette: expand CD-ROM Drive Letter:\i386\autoexec.nt_ c:\windows\system32\autoexec.nt expand CD-ROM Drive Letter?? hva skal jeg skrive i cmd for å få opp cd rommen? Gå inn her og skjekk visst du er i tvil Endret 19. november 2004 av Jonatan777 Lenke til kommentar
since91 Skrevet 19. november 2004 Forfatter Del Skrevet 19. november 2004 Bare glem det, har fikset det Lenke til kommentar
ThomasWH Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 Gratulerer! Husk å fiks alle tre filene da! Det hjalp for meg! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå