Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Flytte over bokmerker til ny harddisk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Favoritter er en skjult fil, og kan ikke ses uten en filbehandler som viser skjulte filer.

La meg slå et slag for filbehandleren Win Commander, som er fin til dette og mye annet. Den kan hentes her f.eks http://www.wincmd.dk/menu.html

----------

Hvilke OS snakker du om egentlig, i de windows jeg har prøvd kan velge om man vil se skjulte filer. I tilleg er ikke favoritter skjult.

I winXP(vertfall PRO) ligger derimot favoritter i

C:Documents and Settings"brukernavn"Favorites

Det går helt fint å kopiere disse over til det nye windowsen. Dette er bare linker, så det er ikke noe problem.

[ Denne Melding var redigert av: Ithron på 2001-11-11 19:29 ]

[ Denne Melding var redigert av: Ithron på 2001-11-11 19:29 ]

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-11-11 19:07, Pronto skrev:

Favoritter er en skjult fil, og kan ikke ses uten en filbehandler som viser skjulte filer.

La meg slå et slag for filbehandleren Win Commander, som er fin til dette og mye annet. Den kan hentes her f.eks

Favoritter er ikke en fil, men en mappe/katalog. Explorer/Utforsker kan utmerket vise skjulte filer og mapper via Tools|Folder Options...|View.

Men uansett er vel ikke Favoritter en skjult mappe?? Har ikke 98 slik at jeg kan sjekke det.

Lenke til kommentar

Om det er win95/98 er det bare å kopiere alt av innhold i favorittmappa, som forklart over. Dette gjelder riktignok bare om du bruker iexplorer. Opera legger de i opera.adr (om jeg husker riktig) i opera directoriet. netscape aner jeg ikke. :smile:

Lenke til kommentar

HALOOO!!!!

Er det ingen her som har hørt om muligheten for å eksportere favorittene sin i explorer ?

Man trykker File --> import and export

Og så velger man og eksportere favorittene sine til f.eks. en html-fil.

Og når du skal importere den, så (holde dere fast) velger man importere :smile:

Prøv det. Høres i hvertfall enklere ut en å kopiere hele katalogen

Lenke til kommentar

Import, export, skjulte filer.........det her er tull. Favoritter er en tilgjengelig katalog som har Internet Shortcuts (Snarveier). Du kan faktisk endre hvilken katalog du vil bruke som favoritter, og slette/legge til shortcuts her som du vil. Jeg har mine favoritter liggende på en annen disk enn system-disken, og bruker TweakUI for å peke til denne katalogen hvis jeg legger in Windows på nytt.

Pål

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...