Gå til innhold

Problem med instalasjon av BenQ DW 1620

2peewee

Anbefalte innlegg

Har et veldig rart problem med BenQ Brenneren min.

Tok og satt den i, tok på master starta opp, maskinen fant brenneren og innstalerte den automatisk uten at jeg fikk se någe. Gikk på hardware device og der ser alt greit ut.

Bruker nero infotool og ser ut til at alt skal stemme. Oppgraderte til nyeste firmware (cdfreaks.com) og brenneren funka fint da og. Fikk brent ut 3 cd`er uten problemer.

Så da lurer dere sikkert på ka i helsiken så er problemet. Jo, når eg setter i ei palta, f.eks ei av de eg brant ut. Ein dvd film som hetter dogdeball. så startet filmen og alt går bra, men når eg da tar ut den plata og setter i ein aen så blir ikke infoen oppgradert. og den tror ennå at dogbeball er står i DVD-rommen. For at den skal klara å lesa av den nye plata må eg reboote maskina med plata inni. Da funker det fint. Men da må eg gjør det sama igjen neste gang eg bytter plate. og dette er voldsomt iriteranes. Håper någen vett någe ka eg kan gjør. og viss dere lurer på någe, så ver så snill og spør så skal eg prøva å forklara.

peewee

<edit> sletta BenQ driveren, reboota og innstalerte på ny. Når eg setter i ein CD (sama kafforen) så må eg trykka f5 for at den skal klara å se ka så er på plata. Når jeg da trykker for å gå inn så får eg opp ein feilmelding. Program cannot be found, windows cannot find autorun.exe.

men viss jeg da høyreklikke og seier open, så kommer den inn på plata. Viss jeg da tar plata ut så må eg trykka f5 for at den skal se at plata er vekke. og samme ting viss eg setter inn ei ny plate. sinnsykt iriteranes. någen så vett ka eg kan gjør?

Endret av 2peewee
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jøss.....du er ute å kjøre, først HP 200i så med BenQ'en :p

Neimen om jeg vet hva som er problemet, en umiddelbar tanke er om softwaren er 100% compatibel med brenneren og DVD platene du bruker......?

RecordNow (fra Veritas / Stomp) klarte faktisk å brenne mine Verbatim DVD +R, men selv om filene var på plata, så ville ikke DVD spilleren spille av filene.

Men filene synes i vertfall på plata, det gjorde de ikke med bruk av Nero. Så litt fremskritt har jeg jo.. ;)

Jeg tror jeg kjøper meg noen phillips-DVD+R og ser om de fungerer igjen slik som en gang før...

Men dette problemet ditt har jeg ikke peil på. Sjekk evt. software compatibilitet.

Prøv ulike brennerprogram...

:hmm:

Lenke til kommentar

Det så er clue er at eg brenner Verbatim plater, og får konge resultat på de. klarer å brenna. men å refresha og se ka media han har i brenneren er heilt umulig.

viss ikke någen har tips så for eg vel prøva å formatera heile driden :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...