Gå til innhold

Hvor varmt kan en Celeron D 2.8 trygt gå?


Mastiff

Anbefalte innlegg

Jeg har bygd en pc til kjøkkenet (surfing og tv), og på Aopen-kortet er det en kjekk sak som heter SilentTek, som justerer vifta ut fra tempen. Hovedpunktet med denne er å kjøre den så stille som mulig, så jeg har en TT Silent Tower som jeg også vurderer å modde med stillere vifte. Men hvor varmt kan jeg la prosessoren gå? Belastningen har vel ikke noe å si, for jeg bare setter vifta til å kjøre opp farten når det blir for varmt. Og overklokking er selvsagt ikke aktuelt, jeg har faktisk vurdert å underklokke for å redusere varmen, men jeg tror ikke det er nødvendig. Det blir altså ingen intensive programmer, og 90 % av tiden vil den fungere som en tv. Oppe i kjøkkenskapet sitt må den være så stille som mulig, så den vil stå på suspend to RAM når den ikke er i bruk (med et relé styrt av 12 V fra en harddiskkontakt som slår av strømmen til skjermen og høyttalerne når pc-en sovner).

 

Harddisken er uhørbar, den ligger i en QuietPC-boks, og i tillegg vil den selvsagt sovne snarest mulig når pc-en er inne i tv-modus. Og strømforsyningen er moddet og uhyre stille.

Endret av Mastiff
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk skal dere ha, gutter! Jeg anser det som enstemmig, så da kjører jeg lav hastighet på vifta helt fram til den bryter 60-gradersstreken! :thumbup: Jeg hadde aldri trodd at kona skulle gå med på pc på kjøkkenet, men da jeg fikk tak i en 19" LCD-skjerm, syntes hun den ville være veldig elegant å ha som tv der ute... :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...