vammaveien Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 TEST: Dell UltraSharp 1703FP Sist var det 20-tommeren UltraSharp 2001FP som fikk gjennomgå. I dag har vi tatt frem den minste skjermen i vår serie på tre tester av LCD-skjermer fra Dell. Klarer den å bite fra seg? Les artikkelen her Lenke til kommentar
notorled Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 Nice test.. Skjermen er uaktuell though.. Lenke til kommentar
preskatv Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 Bra test, men tydligvis ikke fullt så bra av Dell Lenke til kommentar
Coffie=JavaCode Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 Når kommer en apple test Dårlig skjerm by the way Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Vi har haugevis av sånne på skolen (NTNU). Glimrende farger på surfing og Windows-programmer, men har aldri prøvd noen spill Lenke til kommentar
djorgen Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Har haugevis av de der vi også, på Høgskolen i Hedmark - Hamar. De er ræva til spill... Og i det hele tatt til alt som beveger seg mer enn 1 cm pr 10 sekunder. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Fin test! Jeg likte at de hadde puttet pivot-funksjonen (rotering av skjermen) på en sånn low-end LCD. Håper flere produsenter følger etter og gjør pivot til en standard på alle LCD'er. Forørvlir kunne jeg ikke se noe av ghostingen det var snakk om på de bildene i artikkelen.. Hvis det er screenshots (tatt med Alt-Printscreen e.l.) så får man jo ikke med noe av ghostingeffekten. Det er jo sånn PC'n vil at skjermbildet skal se ut, og ikke hvordan det virkelig ser ut. Det ville vært mer forklarende med et bilde av skjermen tatt med digitalkamera med kort lukkertid. (1/100s eller mindre) Lenke til kommentar
enden Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Problemet er jo at ikke alle har et kamera med kort nok lukketid.. Lenke til kommentar
vammaveien Skrevet 4. november 2004 Forfatter Del Skrevet 4. november 2004 (endret) Det ville vært mer forklarende med et bilde av skjermen tatt med digitalkamera med kort lukkertid. (1/100s eller mindre) Hei Simen. Jeg tok bare et screenshot for å vise hva jeg mente. Det var bare et eksempel på den busken at der kunne man se etterslep. Hadde jeg tatt et bilde av etterslepet så hadde det uansett blitt helt grøtete, så derfor tok jeg heller et screenshot og forklarte heller i teksten om hva jeg la merke til,så andre kunne forstå hva jeg mente Endret 4. november 2004 av vammaveien Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Problemet er jo at ikke alle har et kamera med kort nok lukketid.. Nei, det stemmer.. En del mobiltelefonkameraer klarer jo ikke så raske lukkertider. (Alle vanlige digitalkameraer klarer normalt lukkertider på godt under 1/100s under de lysforholdene, 250nits, som skjermen gir, selv med lav ISO-verdi. Ved dagslys er 1/1000 - 1/2500 s helt normalt.) Lenke til kommentar
enden Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Vel, bruker jeg cybershot-kameraet mitt på en skjerm så ender bildet opp med mye mer etterslep enn virkeligheten. Nå er ikke jeg noen superforograf da Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Ved dagslys er 1/1000 - 1/2500 s helt normalt.) Ikke innendørs rettet mot en dataskjerm. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 (endret) Ved dagslys er 1/1000 - 1/2500 s helt normalt.) Ikke innendørs rettet mot en dataskjerm. Vennligst ta med resten av parantesen også ellers så mister den sin betydning: Alle vanlige digitalkameraer klarer normalt lukkertider på godt under 1/100s under de lysforholdene, 250nits, som skjermen gir, selv med lav ISO-verdi. Ved dagslys er 1/1000 - 1/2500 s helt normalt.) Den siste setninga i parantesen var kun ment for å presisere at 1/100s ikke på noen måte er en fysisk begrensning i digitalkameraer. Det var jo en som sa at ikke alle har digitalkameraer som klarer så korte lukkertider som 1/100s. Noe jeg tolket til at han trodde mange digitalkameraer ikke klarer den lukkertida i det hele tatt uansett lysstyrke. Endret 4. november 2004 av Simen1 Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Ja. Jeg var i det sløve hjørnet og og langt ute på viddene da jeg svarte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå