Tha_Zaynt Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 jeg har et lite problem med menyen min...den vil ikke vise seg bortover (horisontalt) bare nedover.. hvis dere ikke skjønte se her CSS *{ margin: 0; padding: 0; } body{ margin: 5em; } #menu{ margin: 0 auto; } #menu ul{ list-style: none; height: 12px; overflow: hidden; } #menu li{ margin-top: 2px; text-align: left; } #menu li a { display: block; overflow: hidden; padding: 12px 0 0 0; height: 0 !important; height /**/ : 12px; background-repeat: no-repeat; } #menu li a:hover { background-position: 0 -12px; } .home{ background-image: url(images/home.png); width: 47px; } .personal{ background-image: url(images/personal.png); width: 67px; } .archive{ background-image: url(images/archive.png); width: 60px; } .contact{ background-image: url(images/contact.png); width: 57px; } <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd"> <html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml"> <head> <title>Menytest</title> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1" /> <link href="style2.css" rel="stylesheet" type="text/css" /> </head> <body> <div id="menu"> <ul> <li><a class="home" href="#">Home</a></li> <li><a class="personal" href="#">Personal</a></li> <li><a class="archive" href="#">Archive</a></li> <li><a class="contact" href="#">Contact</a></li> </ul> </div> </body> </html> Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 sett float: left; på li Lenke til kommentar
Tha_Zaynt Skrevet 3. november 2004 Forfatter Del Skrevet 3. november 2004 (endret) ahh..tror jeg skjønner..fordi ul'en automatisk collapser ved float? funket iallefall..takker for raskt svar! Endret 3. november 2004 av Tha_Zaynt Lenke til kommentar
Tha_Zaynt Skrevet 3. november 2004 Forfatter Del Skrevet 3. november 2004 (endret) hmm..sjekket litt i forskjellige browsere,...menyen funka fint i Firefox(seff) og i IE(oversaksende nok, selv om resten av siden ser helt føkka ut), men ikke i Opera, der vises menyen fortsatt nedover... Er det feil koden som gjør at siden ser helt feil ut i IE og delvis feil i Opera? Eller er det bare Opra og IE som ikke er helt i vater? EDIT1: link EDIT2: innlegg 404, lol Endret 3. november 2004 av Tha_Zaynt Lenke til kommentar
Simon Zimmermann Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 (endret) Glem det, så ikke editen din. Skal se om jeg finner ut av det. Endret 3. november 2004 av Waldmeister Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 Dette er en bug i Opera Prøv å sett f.eks width: 100%; på UL'en? http://www.quirksmode.org/css/tests/opera_float.html Lenke til kommentar
Tha_Zaynt Skrevet 3. november 2004 Forfatter Del Skrevet 3. november 2004 (endret) satte width: 100%; på ul, men da funket det ikke, når jeg satte width: 100%; på #menu funket det, men da funka ikke float: right;... du kan forresten følge linken nedenfor, der bruker jeg ikke width: 100% på noen elementer, men det funker likevel i Opera.. link Endret 3. november 2004 av Tha_Zaynt Lenke til kommentar
Tha_Zaynt Skrevet 3. november 2004 Forfatter Del Skrevet 3. november 2004 fungerer i firefox og opera nå...bare en ting vertical-align: bottom; fungerer ikke så godt i firefox, så bladet i bunnen kommer litt høyt opp...vil at det skal være ned i høyre hjørne..som i Opera. Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 Lekte litt med inline UL LI, lærte litt nytt av det og Brukte ikke noe float i heletatt her nå, fungerer alt fra IE5.01, 5.5, 6 og FF1.0PR og Opera 7.54 http://home.chello.no/alexholm/hw.no/csstemp5/ Ellers styrer jeg hvor langt ned/opp de linkene i footer skal komme med bruk av padding i #footerN. Men eksemplet mitt er kanskje noe annerledes enn det du skal ha det. Slang på litt kommentarer i CSS'en og: http://home.chello.no/alexholm/hw.no/csstemp5/default.css Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 (endret) Funker med bare display:inline; på siden min og -> www.undeclined.net (All cred til FuLu ) Med float bugger det faktisk i Opera. Edit: Det er fortsatt footeren min som brukes i eksempelet, ja. Uansett viser det at det funker i forskjellige sammenhenger, siden jeg vel har litt andre koder enn FuLu. Endret 3. november 2004 av Mr.Berg Lenke til kommentar
Tha_Zaynt Skrevet 3. november 2004 Forfatter Del Skrevet 3. november 2004 display: inline funka ikke på menyen til meg..men jeg fikk det til med float..problemet nå er at bladet (footeren) ikke holder seg ned i høyre hjørne (det funker i Opera) Se helt nederst på siden med oppløsning 800x600 i firefox så ser dere problemet... link Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 Edit: Det er fortsatt footeren min som brukes i eksempelet, ja. Hehe jo, gadd ikke endre farger eller linker fra forrige test jeg mekka @Tha_Zaynt: Ser at du har <div id="blad"></div> etter <div id="contentbottom"></div>, hva med å bytte dem plass? For #contentbottom har clear: both; i seg, og denne skal jo vel hindre at #blad kommer utenfor? Ellers kræsja den siden totalt i IE6. Lenke til kommentar
Tha_Zaynt Skrevet 3. november 2004 Forfatter Del Skrevet 3. november 2004 har ikke begynt på buggene i IE enda, IE nedprioriteres Men det meste av buggene i IE skyldes doublefloated margin (eller hva det nå het..) Enste buggen jeg ikke skjønner er glippen mellom #content og #contenttop... Lenke til kommentar
Tha_Zaynt Skrevet 3. november 2004 Forfatter Del Skrevet 3. november 2004 @Tha_Zaynt: Ser at du har <div id="blad"></div> etter <div id="contentbottom"></div>, hva med å bytte dem plass? For #contentbottom har clear: both; i seg, og denne skal jo vel hindre at #blad kommer utenfor? Det tror jeg blir feil, husk at #contentbottom ikke er en footer men bunnen på den runde boksen innholdet står i.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå