Gå til innhold

3 siste innlegg i forumet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 10 måneder senere...

Beklager å hijacke denne tråden, men jeg har vært på utkikk etter akkuratt det samme som trådstarter en stund..

 

Har nå lagt til skriptet, og fått inkludert det på hovedsiden.. Måtte sette $phpbb_root_path = ''; til ../forum/ og etter det så fikk jeg ingen feilmeldinger. Problemet mitt er det at skriptet ikke returnerer noe som helst av data. Det printes ingen ting fra skriptet selv om det er poster i forumet...

 

Noen idê om hva dette er?

Lenke til kommentar
Beklager å hijacke denne tråden, men jeg har vært på utkikk etter akkuratt det samme som trådstarter en stund..

 

Har nå lagt til skriptet, og fått inkludert det på hovedsiden.. Måtte sette $phpbb_root_path = ''; til ../forum/ og etter det så fikk jeg ingen feilmeldinger. Problemet mitt er det at skriptet ikke returnerer noe som helst av data. Det printes ingen ting fra skriptet selv om det er poster i forumet...

 

Noen idê om hva dette er?

Hvor har du lagt scriptet da? Legg det i hovedmappa til forumet og prøv å åpne scriptet direkte.. Har du ei lenke?

Lenke til kommentar
Hvor har du lagt scriptet da? Legg det i hovedmappa til forumet og prøv å åpne scriptet direkte.. Har du ei lenke?

Lenker:

Siden skriptet inkluderes i

Forumet

 

midgar.no <- Der ligger skriptet

forum.midgar.no (som da egentlig er midgar.no/forum) der ligger da forumet

midgar.no/systemet/index.php (her blir skriptet inkludert med: <?php include("../latest_topics.php"); ?>)

 

På midgar.no/systemet så blir den inkludert under <div>'en #right...

 

Noen som forstår dette?

Lenke til kommentar

Jeg har nå skiftet stien til det som passer for mitt webhotell, men scriptet har fortsatt helt tomt output..

 

Slengte på echo "heisann.... En test av echo"; i skriptet for å bare se at scriptet ble funnet av nettleseren. Og det ble riktig...

 

Så jeg lurer på om det bare er det at scriptet tror at forumet er helt tomt. Selv om det er masser av inlegg der..

 

Lurer kanskje på om noe her er feil:

<?php
echo "heisann.... En test av echo";
## Mod Title: Topic Extraction
## Version: 1.5.0

#############
## Edit Below
#############
// Where to take the topics from
// Always a number
$forum = '1';

// How many topics to show
$limit = '10';

// How to show the topics
// full or blank ('')
$show = 'full';

// How to display the date and time if used
// short or long
$date_time = 'long';

// How top display the topic link if usede
// topic or phpbb
$topic_link = 'topic';

// Comments link - how to send them to comments
// topic or reply
$comment = 'topic';

// Path to your forums directory
// Usually ./forum/ or ./phpBB/ or ./forums/
$phpbb_root_path = '/home/web/wno82649/forum/';

 

Mulig det har noe med at variablen $forum = '1'; er satt feil? men jeg vet ikek vha som skal være riktig der... hvor finner jeg ut det?

 

edit:http://midgar.no/latest_topics.php er direktelink til scriptet....

Endret av clvn
Lenke til kommentar

Ok, nå fant jeg noe som faktisk fungerte her :) Fant en tråd om det på phpbb.no!

 

<?php
// phpBB last X topics
// Written by Anders Johnsen - antidecaf.com / 2005

// Path to the folder of your forum, relative to this file
$rootpath = '../forum/';

// Number of topics to display
$limit = '10';

// Connect to the database
include ("{$rootpath}config.php");
mysql_connect("{$dbhost}", "{$dbuser}", "{$dbpasswd}") or die(mysql_error());
mysql_select_db("{$dbname}") or die(mysql_error());

// Grab information and set output
$gettopic = mysql_query("SELECT * FROM {$table_prefix}topics ORDER BY topic_id DESC LIMIT {$limit}");
while($topic = mysql_fetch_array($gettopic))
{
 $getpost = mysql_query("SELECT * FROM {$table_prefix}posts WHERE topic_id = {$topic[topic_id]} LIMIT 1");
 while($post = mysql_fetch_array($getpost))
 {
   $getuser = mysql_query("SELECT * FROM {$table_prefix}users WHERE user_id = {$post[poster_id]}");
   while($user = mysql_fetch_array($getuser))
   {
     $posted = date("d.m.y - H:i", $post[post_time]);
     {
       // Output
       print "<p><a href=\"{$rootpath}viewtopic.php?t={$topic['topic_id']}\">{$topic['topic_title']}</a> ({$topic['topic_replies']})<br />\n";
       print "» {$posted} by <a href=\"{$rootpath}profile.php?mode=viewprofile&u={$user['user_id']}\">{$user['username']}</a></p>\n\n";
     }
   }
 }
}
?>

 

Dette er et script som fungerte fint for meg. beklager "hijacking" av tråden din..

Det eneste du trenger å skifte på er $rootpath = '../forum/'; :)

 

Lykke til ihvertfall

Lenke til kommentar

Jeg har fremdeles ikke fått dette til å fungere. Det virker som om den include koden bare kommer bort når jeg laster opp index.php på nytt. JEg prøver å kjøre en ctrl+f "include" i kildekoden for index.php'en min, men finner den ikke. Noen som har en anelse om hva som er på ferde?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...