SpinNdre Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 Heisann. Jeg skal kansje kjøpe meg en DVD spiller, og fant ut at jeg like greit kan kjøpe meg en PSTwo eller en Xbox (med mindre de spiller filmer dårligere en vanlig DVD-Spiller) Lurer på hvilken jeg skal gå for, vil helst ha seriøse svar. Ikke "PS2 er best" osv. Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 XBox er jo sonefri, pluss at man får med en 10Gb harddisk. If I've got it right Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 X-Box + chip + X-Box Media Center = en aldeles genial media-boks. Spiller DVD, DivX, .mov, .mp3, .wma, .ogg + andre, obskure filtyper, og kan uten nevneverdige problemer kobles opp til en filserver som streamer feriefilmer mm. Lenke til kommentar
SpinNdre Skrevet 3. november 2004 Forfatter Del Skrevet 3. november 2004 (endret) X-Box + chip + X-Box Media Center = en aldeles genial media-boks. Spiller DVD, DivX, .mov, .mp3, .wma, .ogg + andre, obskure filtyper, og kan uten nevneverdige problemer kobles opp til en filserver som streamer feriefilmer mm. Hvor får jeg tak i det? edit: Fra Norge. Endret 3. november 2004 av SpinNdre Lenke til kommentar
Passasjer Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 Jeg har hørt at kvaliteten på dvd-film på Ps2 er litt dårligere enn den kunne ha vert . Jeg mener å ha lest at dette er pga. "green-screen", som gjør at man ikke kan ta opp en dvd på vhs. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 Hvor får jeg tak i det? edit: Fra Norge. X-Box får du på Elkjøp til 1200kr, chip får du på QXL/digistore.no. Det er også folk som annonserer chipping i lokalaviser. Lenke til kommentar
likferd Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 Bråker en x-box mye? En vanlig PS2 bråker som et uvær, og er helt uaktuelt å bruke som dvd-spiller. En pstwo er vel omtrent lydløs tror jeg. Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 Merkelig. Min PS2 har aldri bråket som et uvær. Xboxen bråker litt mer, men man har da et skikkelig lydanlegg - har man ikke? Du får kjøpt ferdig chippede Xboxer for drøyt 2000 kroner på QXL hvis du ikke er komfortabel med å lodde. Synes ikke det er en gal pris å legge ut for det Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 Det finnes en del modchips hvor man ikke trenger å lodde. Grunnen til at PS2 bråker, er vel en 40mm(?) vifte i de eldre modellene. Denne har, så vidt jeg vet, blitt byttet ut med en mer stillegående vifte i de nyere modellene, samt PSTWO. Lenke til kommentar
likferd Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 Det finnes en del modchips hvor man ikke trenger å lodde. Grunnen til at PS2 bråker, er vel en 40mm(?) vifte i de eldre modellene. Denne har, så vidt jeg vet, blitt byttet ut med en mer stillegående vifte i de nyere modellene, samt PSTWO. Jeg har en eldre ps2 ja, men viften bakpå ser ut som en 60mm. Den ene viften bråker mer en hele pc'en min til sammen.. Den er ikke ødelagt heller, det er samme suselyden som har vært siden den var ny. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 Det skal vel egentlig være en smal sak å kjøpe en ny vifte (Pabst eller tilsvarende stillegående greier) og koble den på kablene. En kniv og litt elektriker-taper er alt som skal til. Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 Det skal vel egentlig være en smal sak å kjøpe en ny vifte (Pabst eller tilsvarende stillegående greier) og koble den på kablene. En kniv og litt elektriker-taper er alt som skal til. Har du noen linker og komme med? Har egentlig lyst til å skifte vifte på Xboxen, og da kan jeg jo samtidig ta meg av PS2'n også. Har aldri satt meg noe inn i vifter, så der er jeg helt blank kan du si Lenke til kommentar
SpinNdre Skrevet 3. november 2004 Forfatter Del Skrevet 3. november 2004 Har ikke helt bestemt meg endå, PSTwo ser jo ganske lekker ut, i tillegg har jo PS2/Two fete bilspill Lenke til kommentar
Ultra_Fisk Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 Modifisering.net - selger modda xboxer går selv for en PStwo + gta: sa i nærmeste framtid Lenke til kommentar
SpinNdre Skrevet 3. november 2004 Forfatter Del Skrevet 3. november 2004 MÅ jeg ha modchip for å spille av de fleste formater, eller holder det med ny BIOS? Lenke til kommentar
Panter Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 MÅ jeg ha modchip for å spille av de fleste formater, eller holder det med ny BIOS? For å spille de fleste formater og dvdsonefri må du ha ny bios og for å få maskinen til å kjøre denne "hackete" biosen ved oppstart må du ha modifisert Xboxen. Mye info her; http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=304211 Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 Har du noen linker og komme med? Har egentlig lyst til å skifte vifte på Xboxen, og da kan jeg jo samtidig ta meg av PS2'n også. Har aldri satt meg noe inn i vifter, så der er jeg helt blank kan du si Det er utrolig enkelt. Klipp av ledningene på den originale viften. Klipp av kontakten på den nye viften. Fjern en halv centimeter med plast fra hver kabel. Tvinn rød og rød kabel sammen, og svart og svart. Snurr tape rundt hver enkel skjøt for å unngå kortslutninger. Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 Jojo, den delen skjønte jeg, men jeg tenkte på til hva slags vifter som passer inni. Så at viften ble for stor på overklokking.no sin guide, og det problemet vil ikke jeg ha. :/ Lenke til kommentar
PapaDon Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 i xbox media center kan man stille inn hastigheten p vite, det betyr at du kan sette ned farten og dermed redusere lyden når du spiller musikk og film Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå