JKJK Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 (endret) Skal sette meg opp en ny PC på jobb som skal brukes til alt mellom himmel og jord (inkl noe videoredigering). Har tatt utgangspunkt i et 754 oppsett. Men, har jeg noe vesentlig ytelsesøkning å hente på et 939 oppsett? Har en kostnadsramme på 10000kr, og har en hovedkriterie: det SKAL være epox hovedkort. Grunnen til at jeg har valgt dette som mal er at jeg har satt opp et noen lunde likt system før (med samme hovedkort, men med mindre cpu osv), og det fungerte meget bra. Til de som er bekymret over diskplassen i oppsettet ang videoredigering, så har jeg en ekstern 200GB Western digital firewire disk stående her i tillegg. Skal uansett ikke bruke den til SÅ mye redigering. Noen komentarer til dette oppsettet? Skal også ha en Thermaltake Silent boost CPU kjøler og en 12db kabinettvifte, men det skal bestilles fra en annen webshop. Endret 3. november 2004 av DJ-JK Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 Hei, det er en make trådher:. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 3. november 2004 Forfatter Del Skrevet 3. november 2004 Hei, det er en make trådher:. Ble ikke så veldig mye klokere av den tråden.... Lenke til kommentar
wotg Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 Det oppsettet ser jo greit ut bortsett fra grafikkortet.Må bare påpeke at de fleste HK er ganske like, jeg tror ikke du vil merke forskjell på Epox, Abit eller MSI, men det er jo ditt valg. MSI K8N Neo platinum er jo billigere og har vunnet så og si alt av tester. Forskjellen på socket 754 og 939 er jo i hovedsak de dobble minnekanalene. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 3. november 2004 Forfatter Del Skrevet 3. november 2004 Vil da ikke være noe problem med det skjermkortet? Skal jo ikke brukes til spilling uansett, men alt mulig annet. Noen som har erfaring i praksis på ytelsesforskjellen på 939 og 754? Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 3. november 2004 Forfatter Del Skrevet 3. november 2004 (endret) "#¤"#¤ treigt forum "#¤"#¤ Endret 3. november 2004 av DJ-JK Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 Du kan jo sjekke tester hos www.anandtech.com, synes det er en god kilde. Hvis jeg skulle kjøpe pc om en uke hadde det blitt s939 og 3000+ overklokket til et eller annet sted rundt 2500mhz. 3000+ i s939 format er av 90nm typen og utfra reviews jeg har sett overklokker den til 2500-2600 mhz, og den produserer mye mindre varme enn 130nm fra amd eller alt av P4 prosessorer fra Intel. Lenke til kommentar
CHB3 Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 Vist du skal bruke den til jobbing og bare litt redigering så ville jeg ha tadd 754 vist du ikke skal oppgradere den med en gang. Jeg anbefaler et Abit hk billigere og mer stabilt enn et Epox hk. etter min mening. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 3. november 2004 Forfatter Del Skrevet 3. november 2004 (endret) Vist du skal bruke den til jobbing og bare litt redigering så ville jeg ha tadd754 vist du ikke skal oppgradere den med en gang. Jeg anbefaler et Abit hk billigere og mer stabilt enn et Epox hk. etter min mening. Hm. Jeg skal ha den i 2 år, og så er jeg finito med den Er ikke noe spes. tunge arbeidsoppgaver utenom redigering (i form av å overføre VHS til DVD), så jeg tipper jeg går for 754, hvis noen ikke kan komme med en test som viser en kriminell ytelsesforskjell. Har hatt både abit og epox kort opp igjennom årene (har 4 stk forskjellige epox kort i bruk akurat NUH), og konklusjonen er at jeg SKAL ha epox. Ferdig med det Har testa akurat det hovedkortet før, og jeg vet det fungerer fint! Skal ikke overklokke eller noe. For ordens skyld har jeg personlig hatt mere pes med abit kort enn epox kort, men etter min mening er begge produsentene av beste sort! Hadde jeg ikke valgt epox, ville ABIT automatisk stått som nr 2 i rekken Endret 3. november 2004 av DJ-JK Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 3. november 2004 Forfatter Del Skrevet 3. november 2004 øhm.. SORT diskettstasjon er det ingen som har nevnt ! Godt det ikke bare er meg som er senil! Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 øhm.. SORT diskettstasjon er det ingen som har nevnt !Godt det ikke bare er meg som er senil! Øyh, det var jeg som nevnte det Thou shall not steal my glory! :!: Lenke til kommentar
Ducky Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 Altså....... EPoX e konge skal jeg si dere... Var en AA fan æ og men nu er det over... EPoX lager gode og stabile HK oG 8KDA3+ er et godt eksempel Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 Hm. Jeg skal ha den i 2 år, og så er jeg finito med den Er ikke noe spes. tunge arbeidsoppgaver utenom redigering (i form av å overføre VHS til DVD), så jeg tipper jeg går for 754, hvis noen ikke kan komme med en test som viser en kriminell ytelsesforskjell. Det finnes ingen tester som viser kriminell ytelsesforskjell. Socket 939 vil medføre økt kostnad både på HK og prosessor. Ta socket 754, du. DualChannel minne er mye viktigere hvis du har P4-prosessor enn hvis du kjører Athlon 64. Bra oppsett du har valgt her. Men, som noen påpeker, ta med SORT diskettstasjon... Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 4. november 2004 Forfatter Del Skrevet 4. november 2004 (endret) Det finnes ingen tester som viser kriminell ytelsesforskjell. Socket 939 vil medføre økt kostnad både på HK og prosessor. Ta socket 754, du. DualChannel minne er mye viktigere hvis du har P4-prosessor enn hvis du kjører Athlon 64. Bra oppsett du har valgt her. Men, som noen påpeker, ta med SORT diskettstasjon... Selv om jeg har noe begrenset A64 erfaring foreløpig, var dette magefølelsen jeg hadde hele tiden. Men det skader jo ikke å spørre for å være på den sikre siden. En kolega skal sette opp noen lunde samme oppsett, men med 939. Så det blir morro å sammenligne resultater! Endret 4. november 2004 av DJ-JK Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå