Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisann.

Vi er i våre dager plaget av mye spam og virusmail, vil derfor prøve å lufte min frustrasjon, og kanskje finne en bedre løsning enn jeg har idag på dette problemet.

Jeg driver mitt eget firma, og idag har jeg følgende løsning:

Domene og e-post har jeg hos ett eksternt firma som driver med webhosting, bruker så outlook på maskinene.

Det jeg lurer på er følgende:

Hvordan er det mulig å få stoppet spam og virus e-post?

Har satt opp ett par ting jeg har tenkt på, kom gjerne med innspill til disse, eller med en mulig løsning.

1. Betale webhosteren jeg bruker for å få spam og virus beskyttelse på e-post. Denne løsningen er jo grei nok, men den tar ikke alt, og man har ingen mulighet for å konfigurere filteret selv.

2. Sette opp en egen e-post server, legge inn spam og virusfilter på denne.

3. Dette er løsningen som jeg synes høres best ut, hvis mulig:

Få satt opp en maskin mellom arbeidstastjon og e-post server, som kan brukes til å filtrere bort spam og virus. I mitt tilfelle ville dette ble satt opp på min linux firewall, og fungere som en "e-post server" nummer 2. Er dette mulig? Det er også mulig å bruke Windows software her..

Kom gjerne med andre innspill hvis det skulle være en bedre måte å løse dette på. Er en fordel om filter og lignende kan konfigureres selv på en måte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...