Gå til innhold

Flagg på halv stang og 1 minutts stillhet..

Anbefalte innlegg

Du trenger slett ikke å synes synd på meg SteffeyBoy. Det holder med at du synes synd på deg selv.

Situasjonen har bedret seg litt i Irak, men Bush har løst problemet (som var Saddam og (masseødeleggelsesvåpen?)) på en utrolig dårlig måte!

Selvom jeg er Michael Moore tilhenger så betyr ikke det at jeg tror alt jeg ser og leser av han. Er ganske klar over at han kommer med mye feilaktige opplysninger!

Jeg kan skjønne deg litt med at du synes at vi anti-bush folk tar litt vel hardt i med synet vårt på hva Bush gjør, men han gjør og står for mye gale ting synes nå jeg! Legger ikke skjul på at Kerry annsyneligvis ikke er så veldig mye bedre enn Bush, men jeg mener det er helt klart nødvendig å få Bush vekk fra hans maktposisjon.

Endret av 50_Øre
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Der har du ødelagt for deg selv. En vanlig oppvakt man leser ikke bare Norges røde svada-aviser, men også andre kilder. Kanskje VG, DB og AP sørger over valget, og de har påvirket meget mange til å gjøre det samme, men det endrer ikke situasjonen. La amerikanerne velge hvem de vil. I Amerika har man hvertfall media som representerer begge politiske kanter.

Norges røde svada-aviser?

VG, DB og ihvertfall ikke AP er røde aviser. Svada kan så være, men de er da ikke røde.

Og media i USA representerer pengebøker og ikke forskjellige sider i poltikken. Hvis det når er en parallell å trekke i forhold til den norske høyre og venstre siden så er det jo snakk om Høyre1 og Høyre2 der borte. Jævlig stor spredning i media der ja.

I tillegg viser media i USA så godt som bare innenriksnyheter og det er en av hovedgrunnene til at mange amerikanere sitter med hodet langt oppi rævva og ikke ser hva som skjer i resten av verden.

Hvilke upartiske og pålitelige kilder benytter du deg av om jeg tør spørre? Selv er jeg av den oppfatning av at det er lite av kilder som kan benyttes nå for tiden uten å fjerne et teppe av propaganda og vinkling.

Lenke til kommentar
Der har du ødelagt for deg selv. En vanlig oppvakt man leser ikke bare Norges røde svada-aviser, men også andre kilder. Kanskje VG, DB og AP sørger over valget, og de har påvirket meget mange til å gjøre det samme, men det endrer ikke situasjonen. La amerikanerne velge hvem de vil. I Amerika har man hvertfall media som representerer begge politiske kanter.

Norges røde svada-aviser?

VG, DB og ihvertfall ikke AP er røde aviser. Svada kan så være, men de er da ikke røde.

Og media i USA representerer pengebøker og ikke forskjellige sider i poltikken. Hvis det når er en parallell å trekke i forhold til den norske høyre og venstre siden så er det jo snakk om Høyre1 og Høyre2 der borte. Jævlig stor spredning i media der ja.

I tillegg viser media i USA så godt som bare innenriksnyheter og det er en av hovedgrunnene til at mange amerikanere sitter med hodet langt oppi rævva og ikke ser hva som skjer i resten av verden.

Hvilke upartiske og pålitelige kilder benytter du deg av om jeg tør spørre? Selv er jeg av den oppfatning av at det er lite av kilder som kan benyttes nå for tiden uten å fjerne et teppe av propaganda og vinkling.

Ok, de er nok ikke røde, men rosa ihvertfall :p

Poenget med kilder er at det ikke finnes upartiske kilder, men ved å lese litt fra hver kant kan man få et fint helhetlig intrykk.

Ang. amerikanske medier har du fullstendig rett.

Lenke til kommentar
Hvis det når er en parallell å trekke i forhold til den norske høyre og venstre siden så er det jo snakk om Høyre1 og Høyre2 der borte. Jævlig stor spredning i media der ja.

Tull. I De forente stater har man stor bredde i pressedekningen. For å sitere Bruce Bawer fra artikkelen Hating America:

America’s major political magazines range from National Review and The Weekly Standard on the right to The Nation and Mother Jones on the left; its all-news networks, from conservative Fox to liberal CNN; its leading newspapers, from the New York Post and Washington Times to the New York Times and Washington Post.

Dette i motsetning til Norge, der samtlige aviser befinner seg langt ute på venstresiden.

Lenke til kommentar
Det er god grunn til å være deppa for de neste 4 års verdenspolitikk.

Jeg må si meg enig her....

Amerikanere har feilet i å velge en fornuftig leder. Dette KAN få store konsekvenser for dem både økonomisk og samarbeidsmessig. Jeg har egentlig ikke lyst, og forstår samtidig at jeg også rammer fornuftige EKTE amerikanere, men jeg kommer altså heretter å boikotte varer og tjenester fra USA enda mer enn det jeg har gjort fra før. Ikke det at det lille "bidraget" mitt betyr så mye, men jeg vet at mange tenker det samme som meg.

Jeg har tidligere vært forsiktig og svært selektiv med varekjøp fra USA, men nå er det høyst trolig helt slutt fra min side. Så slik er det!

Amerikanere vil tydeligvis ikke ha noe med andre verdensborgere å gjøre (så sant det ikke dreier seg om penger), så da kan ikke jeg forstå at jeg skal ha noe med dem å gjøre heller. Enkelt og greit!

Endret av runmad
Lenke til kommentar
Hvis det når er en parallell å trekke i forhold til den norske høyre og venstre siden så er det jo snakk om Høyre1 og Høyre2 der borte. Jævlig stor spredning i media der ja.

Tull. I De forente stater har man stor bredde i pressedekningen. For å sitere Bruce Bawer fra artikkelen Hating America:

America’s major political magazines range from National Review and The Weekly Standard on the right to The Nation and Mother Jones on the left; its all-news networks, from conservative Fox to liberal CNN; its leading newspapers, from the New York Post and Washington Times to the New York Times and Washington Post.

Dette i motsetning til Norge, der samtlige aviser befinner seg langt ute på venstresiden.

Du skjønner da ikke hva jeg snakker om... De har ikke noe i nærheten av det vi kaller venstresiden i Norge i USA... Det er helt forskjellig. Betegnelser betyr ingenting når de beskriver forskjellige ting.

Venstresiden USA != Venstresiden Norge

Uansett... Har du lest en amerikansk avis og sett på amerikansk tv? Og da snakker jeg ikke om de europeiske utgavene av New York Times (skrevet i Europa) og den internasjonale CNN (som ikke har allverdens tilfelles med den amerikanske).

edit:

Og datamaskiner flest er laget i Asia... :p

Endret av SBS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...