Roella Skrevet 24. mai 2002 Del Skrevet 24. mai 2002 Har problemer med å velge hk. Skal jeg velge microstar ( som jeg har har hørt er optimalisert for athlon xp ) eller asus? Hvilket kort har best ytelse, noen med erfaringer? Lenke til kommentar
Zamoht Skrevet 24. mai 2002 Del Skrevet 24. mai 2002 Både microstar og asus lager gode hovedkort... Men av erfaring har microstar mer stabile kort.. det viktigste for deg er hva slags chipsett du velger.. nå burde du gå for via kt266 eller kt333.. microstar har mange gode løsninger samt flere av de nyste kortene har usb2.0 Lenke til kommentar
Roella Skrevet 24. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2002 Hvis man vil ha ASUS' funksjonalitet ( f.eks firewire ), er disse hovekortene merkbart dårligere enn MSI? Lenke til kommentar
Truman Skrevet 24. mai 2002 Del Skrevet 24. mai 2002 velg Soyo Dragon Ultra, eller Soyo Dragon plus! Du finner garantert ikke noe bedre! Alt er skikkelig gjennomført, og stabilt som f****!! :smile: Det koster kanskje 400-500 mer, men da får du jo MASSE med også da! Lan, raid, bra lyd, ATA-kabler, smartcard reader +++! http://www.multicom.no er de eneste som selger det i norge tror jeg. Lenke til kommentar
PTRN Skrevet 24. mai 2002 Del Skrevet 24. mai 2002 jeg har soyo syk7v-dragon plus og det er et konge kort... bare litt kort klaring mellom cpu socket og ram slots, kjekt å vite hvis du overklokker. husk den testen som beviste at forskjellen mellom kt266a og kt333 er 1%!! den selger det på databutikken.no og pcmax.no... bare så du vet... Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 24. mai 2002 Del Skrevet 24. mai 2002 Jeg har hatt utelukkende Asus-kort tidligere, nå et MSI K7T266 Pro2-RU. Etter min mening gir Asus et mer stødig helhetsinntrykk enn hva MSI gjør, subjektivt. F.eks synes jeg biosen er mye smartere lagt opp (tror Asus har for vane å skreddersy bios fra Award), til og med prosedyren for å flashe synes jeg er bedre. Raid-lite på Pro2-RU irriterer meg litt også, var mye diggere å kunne switche mellom raid og ATA-100 med Asus. Ser folk på MSI-forumet stadig klager over at minneytelsen blir dårligere med hver nye bios, MSI forbedrer visst stabilitet på bekostning av ytelse. Akkurat nå tror jeg at jeg ville gått for et A7N266-C, og skrudd opp bussen. Soyo virker ikke så verst dog, mener de har et ry for kvalitet... Lenke til kommentar
Roella Skrevet 24. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2002 Hva med ABIT? Er ikke de veldig stabile. Apropos Asus Via 333 med firewire så sendes mange av disse retur pga feil. "Barnesykdommer" ? Lenke til kommentar
Noldus Skrevet 25. mai 2002 Del Skrevet 25. mai 2002 msi fremfor asus... men kjøp heller gigabyte. Lenke til kommentar
Holmgr3N Skrevet 25. mai 2002 Del Skrevet 25. mai 2002 Kjøp et ASUS A7V333 Har dette kortet nå å jeg er Ekstremt fornøyd med det! Men ifølge testen på tomshardware var det Gigabyte som stakk av med seieren. Lenke til kommentar
JuBi Skrevet 25. mai 2002 Del Skrevet 25. mai 2002 er sååå bortkastet å spørre hva som er best av 2 HK!. du kommer til å bli så forvirret av alle som skriver inn her uansett :/ for alle har sine meninger om sine HK. at ett HK er mere stabilt enn hos andre brukere, kommer jo ann på hvilken hardware/drivere og OS man kjører. Det beste er å kjøpe ett HK som har de fungsjonene og egenskapene du trenger til ditt bruk. er ingen vits i å f.eks kjøpe ett HK som har Raid, firewire, ata133 hvis du overhodet ikke har bruk for det? :wink: Lenke til kommentar
JMW Skrevet 25. mai 2002 Del Skrevet 25. mai 2002 Quote: Den 2002-05-24 09:05, Truman skrev:velg Soyo Dragon Ultra, eller Soyo Dragon plus! Du finner garantert ikke noe bedre! Alt er skikkelig gjennomført, og stabilt som f****!! :smile: Det koster kanskje 400-500 mer, men da får du jo MASSE med også da! Lan, raid, bra lyd, ATA-kabler, smartcard reader +++! http://www.multicom.no er de eneste som selger det i norge tror jeg. Jeg tok en titt på dette kortet (Soyo Dragon Ultra), så veldig bra ut (kanskje mitt neste hk?). Men en ting jeg lurer på. Hva er "smartcard reader" ? Takk for alle svar! :wink: Lenke til kommentar
FooKer Skrevet 25. mai 2002 Del Skrevet 25. mai 2002 Les denne testet av hovedkort basert på Via kt33 chipsettet. http://www.tomshardware.com/mainboard/02q2...0509/index.html I følge testen gir Asus sitt A7v333 bedre ytelse og om du skal overklokke cpu'n har du mer muligheter til å tweake volt'n på cpu osv. Men husk at om du kjøper et hk basert på KT333 chipsettet så bør du kjøpe pc2700 ram. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå