Gå til innhold

Overklokking av Grafikkort !


Anbefalte innlegg

Heisan der jeg har akkurat kjøpt meg ett brukt Hercules 3D Prophet II GTS Pro 64 MB DDRram som jeg får 4030 i 3D marks 2001 SE på min AMD XP 1500 og 256 MB SDRam.

Det jeg lurer på er hvor mye man kan overklokke dette kortet uten og montere eksta ting og tang ?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Det kommer litt ann på. Men jeg vil tippe du vil klare minst 200/333 @ 220/380mhz. Vet ikke om kjøleren på kortet er særlig kraftig osv. Siden det er 64mb DDR på kortet er det sikkert et av de nyere GF2GTS kortene, som minnet sikkert klarer høyere frekvenser på. Prøv deg fram :)

Lenke til kommentar

Quote:


mFaFa skrev (2002-06-08 01:23):

Det kommer litt ann på. Men jeg vil tippe du vil klare minst 200/333 @ 220/380mhz. Vet ikke om kjøleren på kortet er særlig kraftig osv. Siden det er 64mb DDR på kortet er det sikkert et av de nyere GF2GTS kortene, som minnet sikkert klarer høyere frekvenser på. Prøv deg fram :smile:



 

Jeg har et MSI Geforce 2 PRO, og det kjører på 200/400 MHz originalt. Derfor vil jeg tro at det kortet det er snakk om her også gjør det , i og med at Lappin skrev "Hercules 3D Prophet II GTS Pro 64 MB DDRram". Jeg har kjøleribber på ram'en, og jeg kjører 230/460 uten problemer, kanskje du klarer 220/440?

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-09 00:00, Haaland skrev:

Jeg har et MSI Geforce 2 PRO, og det kjører på 200/400 MHz originalt. Derfor vil jeg tro at det kortet det er snakk om her også gjør det , i og med at Lappin skrev "Hercules 3D Prophet II GTS
Pro
64 MB DDRram".


Salgstriks ;) Hadde det vært PRO kunne du tatt deg **** på at de ikke hadde nevnt GTS i navnet! :D Jeg syns det er litt sleipt å Hercules å legge til Pro. Har også sett Point Of View gjøre det på sine GTS kort ; Men kanskje det de mener er at det er GTS "Pro" utgave, som er mer OC-vennlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...