KNurven Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 lurer på om det er mulighet til og hente ut klokkeslett og dato fra bios. skulle ha oppdatert klokken i windows. HAR IKKE MULIGHET TIL OG BRUKE TIME SERVERE FRA INTERNETT. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 Gjør ikke Windows det fra før av, eller tar jeg feil? Men uansett så kan du se klokkeslett og dato på den posten du gjorde her... Lenke til kommentar
KNurven Skrevet 4. november 2004 Forfatter Del Skrevet 4. november 2004 hehe god den. Nei det er slik at jeg restorer maskiner fra ghost og da tar de klokkeslettet fra den dagen jeg ordent imaget. Dette er et automatisk installasjon slik at jeg tror presys blir litt vannskelig. skulle ha vært et prog som man kunne ha lest ut dette for så og pipet det ut til en time kommando fks. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 hehe god den. Nei det er slik at jeg restorer maskiner fra ghost og da tar de klokkeslettet fra den dagen jeg ordent imaget. Dette er et automatisk installasjon slik at jeg tror presys blir litt vannskelig. skulle ha vært et prog som man kunne ha lest ut dette for så og pipet det ut til en time kommando fks. åssen har du fått til det?? vi bruker ghost her, klokka går helt riktig... du kan jo stille inn klokka med ett logon-script, med net time \\server /set /y det trenger ikke være en server, en vanelig pc skal holde... Lenke til kommentar
KNurven Skrevet 4. november 2004 Forfatter Del Skrevet 4. november 2004 hehe god den. Nei det er slik at jeg restorer maskiner fra ghost og da tar de klokkeslettet fra den dagen jeg ordent imaget. Dette er et automatisk installasjon slik at jeg tror presys blir litt vannskelig. skulle ha vært et prog som man kunne ha lest ut dette for så og pipet det ut til en time kommando fks. åssen har du fått til det?? vi bruker ghost her, klokka går helt riktig... du kan jo stille inn klokka med ett logon-script, med net time \\server /set /y det trenger ikke være en server, en vanelig pc skal holde... Oki. bruker dere sysprep. eller restorer du rett fra imaget uten noe mere parametere? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 restorer rett fra image, uten noe mer tull... Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Nei det er slik at jeg restorer maskiner fra ghost og da tar de klokkeslettet fra den dagen jeg ordent imaget. Jeg tror også du tar feil her, dette er ikke mulig. Et Ghost image kan ikke styre klokka. Når du booter OS så tar det klokka fra BIOS. Du finner info her: http://www.beaglesoft.com/mainfaqclock.htm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå