_Paulsen_ Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 Heisann! Jeg fant et lite kontakskjema hos en av brukerne på hw-forumet. Husker selvfølgelig ikke hvem det var, men vedkommende kjenner sikkert igjen koden sin Just as people know Det jeg lurer på, er hvorfor jeg ikke får dette til å funke... Noen som ser noen tydelige feil i koden min? <?php if ($submit) { if (!$navn) { echo ("<p>Du har glemt å oppgi navnet ditt</p>"); } if (!$epost) { echo ("<p>Du har glemt å oppgi epost</p>"); } if (!$tekst) { echo ("<p>Du har glemt å skrive en beskjed</p>"); } else { $sendto = "[email protected]"; // Skriv inn din e-mail. $subject = "Tittel."; // Her velger du tittel på mailen $ip=$REMOTE_ADDR; $message = " Navn: $navn ($epost) Tekst: $tekst Senders ip: $ip "; $headers = "Fra: $navnrn"; mail($sendto, $subject, $message, $headers); echo ("<p>Meldingen din er sendt.</p>"); } } ?> Har lagt inn formet før PHP-koden, slik det skal ligge, tror jeg da... Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 jeg kan tenkte meg at $submit aldri er sann fordi du forventer at register globals skal være slått på? noe som resten av verden har gått i fra. $submit, som sikkert kommer av en submit-button som heter submit, må hentes i enten $_GET eller $_POST, eller som ?????? kommer til å foreslå, $_REQUEST. Disse er globale arrays, 'submit' er en indeks i dem hvis den fantes i skjemaet eller i url'en. om du skal ha form før eller etter koden avhenger av om du trenger å kjøre koden før eller etter at du viser form. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå