oyvindel Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 Hei, Har nettopp mottatt et KT6V hovedkort, og fikk startet maskinen uten problemer. Gikk inn i bios for å sette opp cpu`en skikkelig, og defaut her var 100mhz. Tenkte eg skulle prøve meg gradvis oppover, og gikk først på 133mhz, deretter 200mhz, 233mhz og 266mhz. Det som skjedde hver gang eg forandret dette var at pc`en slo seg av 1-2 sek etter reboot, og eg måtte resette biosen for å få den opp igjen, og da selvfølgelig var den default igjen. Har en xp2200 cpu. Fant heller ingen jumpers på hovedkortet for å definere tvunget 100mhz eller 133mhz cpu (fsb). Noen forslag? Lenke til kommentar
tjaa Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 Kanskje feil på hk, men har du sjekka om klokka er satt riktig? Hadde et MSI-kort (K7N2GM-IL) som "nulla ut" biosklokka når jeg satte Bios default. Da fikk jeg problemer i windows. En Bios oppdatering hjalp meg. Hvis du gjør det, sjekk at det er riktig kort - lett og ta feil der: KT6-V KT6V Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå