Gå til innhold

4 år til med Bush

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
I motsetning til andre her, så tar jeg hverken dette med et smil eller vil gratulere Bush med seieren. Når vedkommende ikke fortjener å vinne valget, så blir jeg forbanna.

Jeg deler din.......forbannelse. Men det er da bare å ta det med litt humor, så slipper man magesår.

Lenke til kommentar
Neste land som ligger i fare sonen er nok Saudi Arabia. Det landet i verden som står for ein fjeredel av olje ekstporten og viktigt medlem av OPEC. Når ein i tillegg har monarki!

Styret i S.A er da USA-vennlige, noe som sannsynligvis ikke kan sies om flertallet av befolkningen i S.A.

Lenke til kommentar

Han vil garantert fortsette krigen i Irak med resultat av enda flere døde irakere, amerikanere og ikke minste uskyldige tredjepartsoffere.

Nei, Bush ønsker å stoppe krigen. Det er opprørerne og terroristene som ønsker å fortsette. :roll:

Bush ønsker alldeles ikke å stoppe noen kriger. Har du glemt at han startet denn folkerettsstridige krigen?

Hvorfor tror du de gjør opprør i Irak? Fordi de ønsker å fortsette krigen?

De vil ha ut en okkupasjonsmakt, som vi her hjemme i 1940-1945

Ja, opprøret i Irak er nettopp fordi de ønsker å fortsette krigen! Eller i hvertfall at krigen ikke skal ende med en demokratisk USA-vennlig regjering som styre i landet.

USA's og Bush' intensjoner er helt klare, de vil avslutte krigen og komme seg ut så fort som mulig.

Krigen er kostbar, og fred er målet.

Opprørerne, som er en liten gruppe mennesker og ikke representative for Irakere generelt, de ønsker å hale ut krigen, skape ustabilitet, koste USA mange penger, gi USA nederlag, gi Irak's nye demokratiske regjering nederlag og sørge for at makten havner hos heldt andre personer.

Bush startet krigen for å stanse Saddam. Han startet ikke krigen for morro skyld, fordi han hadde lyst til at det skulle være en lang krig i Irak. :roll:

Endret av JBlack
Lenke til kommentar
Neste land som ligger i fare sonen er nok Saudi Arabia. Det landet i verden som står for ein fjeredel av olje ekstporten og viktigt medlem av OPEC. Når ein i tillegg har monarki!

Ser du flere likheter mellom Irak og Saudi Arabia?

Jeg mener bestemt at det er folk med turban i begge landene. Sandaler har de sikkert også begge steder.

Lenke til kommentar
Så de som tenker annerledes enn dere er automatisk dumme?

For en dum holdning! :roll:

De er dumme i den forstand at de ikke forstår sitt eget beste, og ikke minst det beste for resten av verden.

Hva gjør deg så sikker på at din vurdering er korrekt?

Jeg er uenig med deg, jeg mener Bush er bra for USA og for resten av verden. Men jeg vil ikke si at alle som mener noe annet er dumme av den grunn. Mange av de som mener noe annet enn meg har faktisk intelligente mennesker med reflekterte meninger!

Et utsagn jeg liker å gjenta er følgende: En forutsetning for å respektere andre er å forstå sine egne begrensninger.

Så hvis du innser dine egne begrensninger, at din tolkning av verdensbildet kanskje ikke er perfekt og den eneste måten å se ting på, da vil du kanskje ha litt mer respekt for andre mennesker og at de ser ting på en annen mte.

Lenke til kommentar
Hadde vaert fint om amerikanerne kunne samle seg litt naa etter valget. Gagner ingen naar befolkningen er delt paa midten.

Dei fleste amrikanerene gir fan i politik. Eg ser heller ikkje kvifor folket skal følge Bush slavisk og ikkje ha sin eigen meining.

Håper de samler seg mot Bush og republikanerne, og at han felles av mistillitsforslag. Eventuelt av en form for skandale eller at det blir avslørt valgfusk

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...