Gå til innhold

4 år til med Bush

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du mener altså at dersom folk velger å stemme på de to viktigste kandidatene, da har man ikke demokrati? Hva mener du forresten om Storbritannia, som har et liknende system? Er Tony Blair en diktator?

Kan ikkje sei eg er så mykje meir begeistra for Storbritania. Eg ser det ikkje som veldig demokratisk når ein har 2 kandidater som er ensten heilt like. Når dei i tilleg får store summer av næringslivet så kan ein stille spørsmålstegn med om det er eit demokrati.

Lenke til kommentar
BTW... hvordan kan et land hvor over 50% av innbyggerne i usa ikke har vært utenfor sin egen delstat, bestemme over verden? det er skremmende...

Det er mer skremmende at noen i ett land med 4 millioner innbyggere skal bestemme hva velgerne i ett land med 280 millioner innbyggere skal mene.

siden 200000MILIONER fluer spiser drit må jo det være det eneste rette kosthold. majoriteten har ikke altid rett

Jo ved valg har de faktisk det. Det kalles forøvrig demokrati.

Lenke til kommentar
BTW... hvordan kan et land hvor over 50% av innbyggerne i usa ikke har vært utenfor sin egen delstat, bestemme over verden? det er skremmende...

Det er mer skremmende at noen i ett land med 4 millioner innbyggere skal bestemme hva velgerne i ett land med 280 millioner innbyggere skal mene.

siden 200000MILIONER fluer spiser drit må jo det være det eneste rette kosthold. majoriteten har ikke altid rett

er klar over det , men det betyr ikke at di har rett for det gjør det ?

men sånn er livet

Lenke til kommentar

men sånn er livet

Valgresultatet viser hva som er rett. Medmindre en mener at en nordmanns syn på hvem som skal bli president i USA teller mer enn en amerikarners stemme.

Lurer på om de som føler trang til å bestemme hvem amerikanerne skal stemme på har en drøm om at Norge skal bli USA's 51. stat ?

Lenke til kommentar

Må også tenke på hvorfor veldig mange av de stemmer på den de stemmer på. Tviler sterkt på at flesteparten stemmer ut ifra annet enn det de har sett i diverse medier. Og når de hører Bush si "Stem på meg eller så kommer terroristene å dreper deg", så er det vel kanskje ikke så rart at de stemmer som de stemmer...

Orker nesten ikke bry meg lenger... Blir spennende å se hva som skjer fremover!

Lenke til kommentar

men sånn er livet

Valgresultatet viser hva som er rett. Medmindre en mener at en nordmanns syn på hvem som skal bli president i USA teller mer enn en amerikarners stemme.

Lurer på om de som føler trang til å bestemme hvem amerikanerne skal stemme på har en drøm om at Norge skal bli USA's 51. stat ?

norge som stat i usa , nei takk

men bush er ikke rett for verden , hva han gjør med usa bryr meg ikke mye ,

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...