Raggie Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Hei! Jeg tenkte jeg skulle sjekke ut mulighetene for å ringe med pc'n f.eks. gjennom skype e.l. og lurte på om noen har klart å bruke mobilen som "headset" til pc'n. Slik at jeg ringer ut med pc'n og mobilen fungerer som en trådløs telefon... Jeg har en Windows XP SP2(som gjør bluetoothbruk enklere å installere, men ufattelig vanskelig å gjøre avanserte innstillinger på) med en Epox bluetooth dongle og en SE K700... Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 Hei det du leter etter her er 'audio gateway' bluetooth profilen. Jeg har selv brukt det, men andre veien, dvs brukt pc, som headset til mobilen. Telefonen jeg hadde var en T610 og en MSI bluetooth dongle med widcomm driver (my bluetooth places osv) Gå inn på telefonen fra datamaskinen, og sjekk tilgjengelige BT profiler, om audio gateway støttes der. Sitter du med en Nokia tviler jeg sterkt, men har du SE derimot er sjansene større. Får ikke sjekket selv desverre for har ikke BT donglen min her. Men en god ide, si ifra om du får det til a Lenke til kommentar
Ildflue Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 (endret) Jeg lurer på det samme selv. Skjønte egentlig ikke mye av det du sa Kan du forklare litt mer? Hvilket program bruker jeg? Hvordan får jeg driverne så jeg kan bruke den som headsett? EDIT: Fant ut at Adaptern min støtter audio gateway, men ikke noe mer Endret 3. november 2004 av thomas_c24 Lenke til kommentar
Ildflue Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Fant i dag ut at mobilen min støtter dette audio greiene. Men jeg lurer fortsatt på hvilket program man trenger for det. Når mobilen er tilkoblet så kommer det ikke opp at noe nytt headsett er funnet akkurat Lenke til kommentar
Raggie Skrevet 4. november 2004 Forfatter Del Skrevet 4. november 2004 Regnet med at det ville fungert med de gamle driverne, problemet er at jeg har lagt inn SP2 og nå kan du bare bruke windows innebygde bluetoothdrivere. Og de er ikke de mest innstillingsvillige! Eneste jeg kan med windows sinde drivere er å sende og motta filer, og åpne com-porter... Å bruke de åpne com-portene får jeg ikke noe hjelp til... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå