Gå til innhold

Problemer med Gainward 6800LE men kun i CS Source


KaiAlvin

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
slår av fast write

 

Noen begrunnelser for den? Gjerne en link og..

 

 

 

I have managed to get the damn 6800LE to function OK(ish).

 

Installed the drivers manually i.e. not with the (driver).exe as i have heard this can cause probs. You guys could try this :

 

1)Use detonator RIP (found at : www.guru3d.com) and then scan with the NFR utility to ensure all files are removed. I left only the undeletable ones.

 

2)Uninstalled the 6800LE in device manager.

 

3)Reboot and hold "F8" key to get menu. Run in VGA mode.

 

4)Install the driver (using this method : http://forums.guru3d.com/showthread.php?s=&threadid=43119)

 

5)Ensure Fast Writes are off and the 2D and 3D clocks are the same.

 

I tested the 66.81beta drivers without probs (found here : http://www.nzone.com/content/license/locat...ional_whql.exe)

Also tested the 66.72 driver recommended by Gainward. This also appears to work for most games.

 

COD and FarCry run without probs, getting modest 3D mark05 results and more testing is nessesary.

 

However, Battlefield Vietnam will not run for long without crashing the entire system and i think its a prob more with the game code than the 6800???

 

Any help much appreciated.

Lenke til kommentar

Jeg har også problemer med mitt Gainward 6800LE; krasjer til sort skjerm midt i spill. Problemet forsvinner faktisk når jeg klokker ned minnet til rundt 600MHz.Har prøvd en del demoer fra Nvidia, følgende krasjer nesten med en gang jeg starter dem: Timbury og Chameleon/ChameleonMark. Men de funker helt fint når jeg klokker ned minnet! :cry:

 

Last gjerne ned demoer fra NZone og prøv dere også.

Lenke til kommentar

Og jeg som hadde vurdert å kjøpe et Gainward 6800 LE. De fleste jeg har snakket med har bare hatt dritt med dette kortet, samme problemer som nevnt ovenfor.

Er det bare Gainward kortene som har problemer med enkelte spill, er gjelder det de fleste 6800 LE kortene?

 

Jaja, jeg tror jeg går få ATi igjen! :p

Lenke til kommentar
Og jeg som hadde vurdert å kjøpe et Gainward 6800 LE. De fleste jeg har snakket med har bare hatt dritt med dette kortet, samme problemer som nevnt ovenfor.

Er det bare Gainward kortene som har problemer med enkelte spill, er gjelder det de fleste 6800 LE kortene?

 

Jaja, jeg tror jeg går få ATi igjen! :p

ati har ikke vært så "feilfrie" de heller ? :p

 

uansett.. utrolig fornøyd med mitt 6800le ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...