Gå til innhold

Problemer med Gainward 6800LE men kun i CS Source


KaiAlvin

Anbefalte innlegg

Heisann, trenger guruhjelp her.

 

Problemstilligen er som følgende, skjermen blir svart, spillet henger og maskinen går. Resulterer i at jeg må stenge strømbrytern og restarte. Dette skjer alt ifra et par minutter til flere timer med spilling(som regel under en halvtime) Skjer både ved standard og softmodda(16p6v) Ser forresten ingen feil i grafikken med 16p6v.

 

Alt annet jeg har prøvd fungerer, dvs 3dmark01, 03, 05, Aquamark, Doom 3, Quake 3, CM04 og Warhammer DoW. Ingen krasj ute i windows heller.

 

Spørsmålet blir da, har jeg fått et førstegangskort med pipelinesfeil, eller ligger problemet i CS. Evt tips om andre spill/programmer jeg kan teste?

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pc'en låste seg og fikk svart skjerm når jeg prøvde fifa 2005 her om dagen. Prøvde flere forskjellige drivere og det ser ut som den siste jeg valgte fungerer med fifa. Men nå fikk jeg selvfølgelig problemer i et annet spill. Alt annet fungerer. Merkelig. Mulig enkelte spill må patches for at det skal fungere skikkelig med 6800 le. Ser iallefall ut til å bytte drivere kan hjelpe.

Lenke til kommentar

Dette høres ut som om det er den berømte feilen på 6800le kortene. Prøv å klokk ned minnet på kortet ditt ned til mellom 350-500 mhz fra det originale 700 mhz og se om du får feilen da. Tror det skal fungere, men det vil altså si at du har et problem med kortet.

 

Jeg hadde samme greia, det låste seg kun i UT2004. Så testet jeg battlefield vietnam, og det låste seg på samme måte. Føler meg overbevist om at jeg hadde kommet over flere spill som hadde låst seg bare jeg hadde testet mange nok.

 

Jeg er enig med BareGjest, send det inn, det skal tross alt fungere med spillene dine, og det er veldig høy sannsynlighet for at problemet ikke oppstår av en annen grunn enn en feil på kortet siden symptomene er nøyaktig det samme som hos oss andre med problemet.

Endret av stighe
Lenke til kommentar

feilen i kortet gjelder ALLE 3d spill/aplikasjoner.. På de kortene med feil er sperren som skal hindre at gpu / pipes blir floodet ødelagt..så det som i "teorien" skjer, er at pipesene ( alle 16 ) blir oversvømt med kalkulasjoner. Til slutt, går gpu'en under ( typ ddos :p ). da vil ikke feilen bare skje i ett spill, men derimot i alle 3d spill. ( dog ikke de enkleste typ doom 1, da disse kommer med få kalkulasjoner. ) vil tipse deg til å prøve bla. farcry og se om kortet crasher da.

Lenke til kommentar
... Til slutt, går gpu'en under ( typ ddos :p ). da vil ikke feilen bare skje i ett spill, men derimot i alle 3d spill...

Han mener nok BSOD - Blue Screen of Death. :)

 

Men ja. Om du har vært riktig uheldig, har du fått et kort som har stått på de fleste testene, men allikevel har feil som kalkulerer feil og ender opp med en irql-feil og blåskjerm/reboot i Windows. I så fall; Reklamér på kortet.

Lenke til kommentar
... Til slutt, går gpu'en under ( typ ddos :p ). da vil ikke feilen bare skje i ett spill, men derimot i alle 3d spill...

Han mener nok BSOD - Blue Screen of Death. :)

 

tror han mener DDOS som han skrev..

altså.. jeg sammenlignet det med ddos, som får en server til å gå under pga. bufferoverflood. samma skjer i gpu'en når den får for mange kalkulasjoner å hanskes med :)

Lenke til kommentar

Enig, som om det ikke er produksjon feil på ati kort, 2 av 3 måtte jeg sendet tilbake, uten å ha klokket dem e.l.

 

9700 pro fordi viften sluttet å virke, dette var et vanlig problem

x800pro p.c fordi strømmkontatkten i kortet sviktet, også et vanlig problem på den serien fra powercolor.

 

Gainward kortet skall gå best om du bruker driver cleaner-slår av fast write å bruker 66.72 driveren (bruker den selv på 6800 2400 gs).

 

Skall snart teste ut kortet selv, for håpe på det beste

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
slår av fast write

Noen begrunnelser for den? Gjerne en link og...

 

 

Når det gjelder det originale problemet foreslår jeg at trådstarteren prøver spill som morrowind, hitman:contracts, ut2004 og battlefield:vietnam.

Om de gir samme typen feil så vet du i hvert fall at du har et problem... ;)

 

 

Uannset, jeg tror ikke det er noe med pipeline flooding (eller hva dere kaller det) som forårsaker dette. Det er 2 svakheter ved denne teorien - at det også oppstår med åpna pipes og at det hjelper med å underklokke minnet.

 

Tror det er noe med minnet på kortene som er feil...

Lenke til kommentar

-Det er mange som har problemer med CS:S

-Det er mange som har hatt litt problemer med 6800LE

 

Jeg har ATI kort og hadde akkurat samme problem som trådstarter med CS:S. (Ja, jeg har kjøpt det gjennom steam på ordentlig vis.)

 

Løsningen for min del ble å skifte driver fra Catalyst 4.10 til 4.9. Da funket det perfekt. Hvis det ikke er et problem med kortet kan du jo titte innom forumet til CS:S på steam og se om de har noen løsninger der.

 

http://www.steampowered.com/forums/index.php

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...