andreh Skrevet 2. november 2004 Rapporter Del Skrevet 2. november 2004 For opp følgende feilmld på maskinen min når jeg booter: I/U feil sett inn en annen disk og trykk en tast Hva skyldes dette? og hvordan reparerer jeg det? Er broren min sin PC, og problemet skjedde etter at han lånte den bort til en venn. Lenke til kommentar
tag1 Skrevet 2. november 2004 Rapporter Del Skrevet 2. november 2004 Gå inn i bios og sjekk ved automatisk detectering av hardisk om den/de vises. Hvis ja så er hardisk/IDE controller i OK. (Pata.) Sjekk også om boot rekkefølge er riktig. H0 H1 . Scsi ved Sata. Du kan også ved XP bruke installasjons cd og kjøre rep. Skriv fixboot alternativt skriv fixmbr. Håper det hjelper. Lenke til kommentar
aceton Skrevet 3. november 2004 Rapporter Del Skrevet 3. november 2004 I/U feil Tviler på at Windows REP saken vil hjelpe der. Prøv å skifte ut IDE kabelen til harddisken din. Selv om BIOS finner ut av diskene dine så kan enda feilen ligge i kabelen. Jeg hadde netopp dette problemet med en av mine maskiner faktisk. Lenke til kommentar
andreh Skrevet 3. november 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. november 2004 Funnet ut at problemet skjedde etter at vi hadde innbrudd hjemme, ser ut til at noen har brukt pcen, men de tok den ikke med seg. er en bærbar pc, så får ikke endret ide kabel. kommer inn i bios. er ikke pga boot rekkefølgen. Hva betyr egentlig den feilmld? Er ikke mye viktig info på den pcen, men noe jeg kunne spart på. Er det mulighet å få overført hd til en annen pc, ved hjelp av nettverkskabel? hvordan? Lenke til kommentar
Mr_Sunde Skrevet 3. november 2004 Rapporter Del Skrevet 3. november 2004 Kan jo skru ut HD'en og koble den til en stasjonær pc med et adapter viss det er noe du skulle hatt på den disken. Lenke til kommentar
andreh Skrevet 3. november 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. november 2004 Kan jo skru ut HD'en og koble den til en stasjonær pc med et adapter viss det er noe du skulle hatt på den disken. hvordan adapter da? Lenke til kommentar
andreh Skrevet 3. november 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. november 2004 er det noen andre måter jeg kan få tatt kopi av HD? Prøve å koble til HD til en stasjonær, men den tok ikke ide kabel. Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 4. november 2004 Rapporter Del Skrevet 4. november 2004 Ett slikt adapter. Har dette selv, og fungerer greit. http://komplett.no/k/ki.asp?sku=103373&cks=PRL Lenke til kommentar
andreh Skrevet 14. november 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. november 2004 Er den del av filene på maskinen som er skadet, pluss at noen av bildene er borte. begynner å lure på om det er har vært noen å sabotert på maskinen. hvordan kan jeg finne mer ut om det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå