Fiol Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Jeg har en liten på 3 mnd, skulle gjerne tatt bilde som jeg skal forstørre av han.. Fikk til et veldig pent av storebroren, men var veldig heldig med både lys og skygger der.. (Iflg meg selv da...) Noen tips og råd til meg? Lenke til kommentar
Klasbu Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 Å ta bilder av små smurfer på 3 mnd er ikke alltid lett da de har en egen vilje og vill ikke høre på deg når du sier han skal se inn i kamera ;-) Så du bør forsøke å få mammaen til å legg poden i forskjellige stillinger på underlag og bakgrunn du ønsker å forevige han i/mot, så er det egentlig bare å forsøke å treffe riktig, lag litt rare lyder osv, sett en rosa elefant på ditt eget hode så kanskje du får oppmerksomheten hans :-) skyt mange bilder så treffer du nok med et par av de. Når det gjelder lys er jo selvfølgelig studioblitz å foretrekke men har du ikke dette kan du forske deg frem til best mulig lys med ordinære lamper du justerer til du syns det ser greit ut, det er også lurt å stille inn hvitbalansen da slikt lys kan ha merkelige fargestikk. Lykke til Jon http://kdesign.foto.no Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå