en del til overs Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 har en opel vectra som må ha ny toppdekselpakkning,,, er dette vanskelig og dyrt å gjøre,,, må jeg ha spes. verktøy for utføring av denne jobben... takker for svar!!! Lenke til kommentar
Zagato Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Kjenner ikkje til Opel, men på dei bilene eg har hatt så har det vært fort gjordt. Skru av toppdekselet og fjern den gamle. Skrap og fjern den gamle uten å få restene ned i olja og uten å skrape i toppen. Ha på litt pakningsmasse på begge flatene og skru på. Husk å krysstrekk. Lenke til kommentar
Marthe_ Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 har en opel vectra som må ha ny toppdekselpakkning,,, er dette vanskelig og dyrt å gjøre,,, må jeg ha spes. verktøy for utføring av denne jobben... takker for svar!!! Du trenger ikke noe spesialverktøy for å skifte den. Topp-pakninga derimot, krever litt mer 'know-how'. Lenke til kommentar
en del til overs Skrevet 3. november 2004 Forfatter Del Skrevet 3. november 2004 noen som vet hva det kan komme av at toppakningen er røket? Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 (endret) Trykk? Når du råkjører så mye som du gjør er det ikke rart pakingen blir blåst i filler. Så alt blir jo slitt en gang også! Endret 3. november 2004 av Nicklas Lenke til kommentar
drkaos Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Dersom du har turbo kan det skyldes for høyt trykk, det kan også komme av varmgang eller generell slitasje. Toppdekselpakning er stort sett bare noen få skruer, ta av og sett på ny. Topp.pakning, må du jo av med toppen. På de fleste Opel'er er det grei jobb det. Du lærer en masse av å gjøre det ihvertfall. Spesialverktøy er ikke nødvendig. Men husk, dersom pakningen er skikkelig gåen, kan toppen blitt skadet og må slipes for å bli bein igjen. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Dersom du har turbo kan det skyldes for høyt trykk, det kan også komme av varmgang eller generell slitasje. Toppdekselpakkningen slites vel ikke noe mere om du har turbo eller ei, du tenker vel på toppakningen? Eller er jeg helt på jordet nå. At pakningen må skiftes er nokk mest sansylig slitasje... alt slites når det brukes.. Lenke til kommentar
Opus Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Toppdekselpakninga aka ventildekselpakninga kan ryke hvis trykket i veivhuset blir for stort, en slitt stempelring kan være nok. Dette kan hende på motorer som ikke har turbo også. Lenke til kommentar
drkaos Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 noen som vet hva det kan komme av at toppakningen er røket? Det var dette jeg svarte på. Så du har rett, og vi er enige. Lenke til kommentar
bergaloevera Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Når man bytter toppakning må man alltid sende inn toppen til plansliping! Jeg har byttet toppakningen på min Opel Omega 2.0i 1987 mod. det var kurant det! Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Når man bytter toppakning må man alltid sende inn toppen til plansliping! Jeg har byttet toppakningen på min Opel Omega 2.0i 1987 mod. det var kurant det! nei, man MÅ ikke.. men er ikke dumt når man først har den av... Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 (endret) Når man bytter toppakning må man alltid sende inn toppen til plansliping! Jeg har byttet toppakningen på min Opel Omega 2.0i 1987 mod. det var kurant det! Er ikke noe stress det da. Bare å pusse ned restene etter den gamle pakingen slik at den nye ikke blir ødelagt og at det ikke kommer olje på den, med et vanlig pussepapir. Endret 11. november 2004 av Nicklas Lenke til kommentar
Zagato Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Hold pussepapir vekke fra alle pakningsflater som du ikkje vil ha ødelagt. Bruk heller ei god skrape og unngå å skrape den veien som kan gi lekasje viss du skulle være uheldig å skrape i aluminiumen. Lenke til kommentar
Opus Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Stålull og 5-56 er knall å bruke til å fjerne pakkningsrester, riper ikke. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 eller pakkninskrape Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå