Gå til innhold

Enkelt skjermkort til gammel maskin

Anbefalte innlegg

Jeg har en gammel maskin med AMD K6 hovedkort som kun brukes til enkle kontoroppgaver og noe surfing. Jeg tror det må være noe i veien med skjermkortet, for fargene ikke bra. Det ser ut til at jeg mangler grønn. Har forsøkt flere skjermer med samme resultat. Jeg har ikke peiling på hvilken type skjermkort jeg bør kjøpe, annet enn at det må gå på AMD K6 hovedkort, og ha driver for NT. Ut over det trenger det ikke være fancy i det hele tatt. Noen som har tips ? På forhånd takk for hjelpen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://komplett.no/k/ki.asp?sku=114978&view=detailed

Dette kortet, til 335,-, burde være det du trenger. Selv om jeg vil tro at det er mulig at systemet ditt har AGP-port, trenger du ikke noe mer enn dette PCI-kortet til både "kontoroppgaver" (skriving, regneark, mail?) og "noe surfing" og spilling av endel sjarmerende eldre spill.

NT-drivere er jeg dog ikke så sikker på. Ikke vurdert å oppgradere til Win2000?

Ellers ville jeg nesten ha sett på bruktmarkedet eller tatt en tiggerunde blant venner og bekjente...

Endret av the_ruthless
Lenke til kommentar

Mangler en farge før du får starta opp Windows? Hvis ikke, er det et driverproblem du har. Installér nyeste driver.

Det kan også være at feilen ligger i skjermkabelen (eller kontaktene til skjermkort eller skjerm). Blås ut eventuelt rusk i kontaktene, prøv med en annen skjermkabel.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...