Gå til innhold

Prosjekt: Doom 3 [20.06]

Anbefalte innlegg

en kjapp model av hvordan jeg kan gjøre dette. I tilleg funker det faktisk å bruke dremmel på denne, hvis jeg kjører på full guffe. Da blr det litt lettere å gjøre små finesser :)

thsfjfgjdfjhfjhjghjghjg.JPG

2min arbeid. orginalen skal jeg gjøre mye bedre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor kjøpe grus? Bare å gå ut og hente. Tro meg, det funker. Har gjort det selv! Og hvis du trenger sand, kjøp semulegryn (sånn som man bruker i semulegrøt). Mye penger spart :)

En annen god måte til å lage sånn stein-sak du skal ha rundt kabinettet er å gå ut og finne noen fete bark-biter og lime på rundt hele. Så maler du hele mørk grå, bruker en lysere grå til å male her og der, og drybrusher* med en veldig lys grå til slutt. Da får du fett klippeutseende! Også dette har jeg gjort selv.

* Ta maling på penselen, tørk godt av med papir så det bare er noen små rester igjen. Dra så penselen fort overalt, så fester det seg maling i kanter. Får en herlig skygge-effekt!

Lenke til kommentar

Det med malingen skal jeg prøve. Ang steiner så er det ganske vrient å feste de, og bark vil bare råtne :( Semulegryn og alt det der kan jeg garantere at blir ikke like pent som modell-grus.

Endret av Natrium
Lenke til kommentar
* Ta maling på penselen, tørk godt av med papir så det bare er noen små rester igjen. Dra så penselen fort overalt, så fester det seg maling i kanter. Får en herlig skygge-effekt!

Eller blande litt maling med vann. så kan man som du sa, dra penselen fort overalt ;) Det funka hvertfall fett når jeg malte warhammer for en god stund siden.

Lenke til kommentar

Eller blande litt maling med vann. så kan man som du sa, dra penselen fort overalt ;) Det funka hvertfall fett når jeg malte warhammer for en god stund siden.

Da legger det seg nedi sprekker og ikke oppå kanter osv. Utvannet maling = skygge, drybrush = highlight. Malte warhammer selv og, hehe :)

Lenke til kommentar

Da legger det seg nedi sprekker og ikke oppå kanter osv. Utvannet maling = skygge, drybrush = highlight. Malte warhammer selv og, hehe :)

Stemmer, stemmer... Som jeg sa så er det en stund siden jeg drev med det:P

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Jeg må bare beklage at det ikke har blitt noen updates her. Skolen er ett helvette atm.

Det er kun 7 skoledager igjen før karaktere mine sette, og mange oppgaver skal leveres inn. Ikke for å snakke om eksamen! Men det er lys i enden av tunellen. Fra og med 24mai skjer det ingen ting på skolen. Ingen lekser, eller noe etter skoletid :D

Så fra og med 24Mai kan jeg love mer gjevene updates.

Men jeg har faktisk gjort noe i mellomtiden.

Jeg har lappet sammen kassa, men det er noen spor etter misshandling igjen :p

mini-P1010062.JPG

mini-P1010064.JPG

Og ja, alt skal highlight'es/drybrush'es :wee:

Fronten er 70% ferdig. mangler endel finpussing, litt lim(noe er knekt) Og lakkering på hele greia.

Som dere ser nederst i bildet har jeg fått tak i en søt liten bryter. Igrunn ganske tøff.

mini-P1010048.JPG

Endret av Natrium
Lenke til kommentar
Jeg starter da et nytt prosjekt. Flere av dere har sikkert sett Doom modden på [H]ard|forums

I starten mente jeg selv at det ville være morsomt å prøve, men jeg regnet aldri med å få det til.

Den er inspirert av denne hvertfall :)

Lenke til kommentar

Takk Kverna :) Og alle dere andre som har kommet med posetive tilbakemeldinger!

I går satt jeg og Prodigy_ og tenkte litt... Hvor genialt hadde det ikke vært med en trapp som gikk oppover venstre siden av kabinettet, og hatt en landings platform på toppen. For diverse romfartøy? Etter litt knopting fant vi at det beste stedet er å ta innspirason helt fra starten av spillet:

doom3%202005-05-09%2017-49-58-89.bmp.jpg

doom3%202005-05-09%2017-52-53-40.bmp.jpg

doom3%202005-05-09%2017-53-09-70.bmp.jpg

doom3%202005-05-09%2017-53-14-54.bmp.jpg

doom3%202005-05-09%2017-53-30-40.bmp.jpg

Planen var vel en 3-4 høyder med trapper som vil stikke en 10-15 cm ut fra kabinettet. Noen innvendinger på dette?

Jeg kommer med update ang. Froten mest sannsynlig i morgen. Kommer ann på om dagen går til lesing, eller casemodding :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...