Gå til innhold

Skjermkort mellom 3-5000 ?


petruska

Anbefalte innlegg

Heisan jeg vurderer å bytte ut mitt radeon 9600Xt til noe mellom 3 og 5000.- men er usikker (svært) usikker på hva jeg skal velge. hvor mye må jeg opp i pris for å få et kort som er MYE bedre enn mitt eget ? Jeg har fått anbefalt å kjøpe radeon 9800Xt visst jeg ville ha et som var en god del bedre enn mitt, men jeg vet ikke helt hva jeg vil :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du skal spille MYE 3D-spill for å bruke 3-5000kr på et skjermkort...

 

Holder lenge med det du har fra før, viss du har skikkelig CPU, ram

 

(og brikkesett for intel/"gamle" amd)...

 

Viss du absolutt vil kjøpe nytt AGP skjermkort ville jeg gått for GeForce6800LE til 1800kr. Det er omtrent dobbelt får bra som det du har nå og minst 1.5ganger så bra som 9800xt. Det er egentlig lite vits i å svi av mye penger på et AGP kort nå, når det neste systemet du oppgraderer til garrantert vil kjøre PCI-e :O

Endret av Mental
Lenke til kommentar

 

Viss du absolutt vil kjøpe nytt AGP skjermkort ville jeg gått for GeForce6800LE til 1800kr. Det er omtrent dobbelt får bra som det du har nå og minst 1.5ganger så bra som 9800xt. Det er egentlig lite vits i å svi av mye penger på et AGP kort nå, når det neste systemet du oppgraderer til garrantert vil kjøre PCI-e :O

Ok tar hintet, er vel best å vente litt da til jeg oppgraderer hele maskina til 64 osv ? Jeg har ram på 1G nå og P4 2.8,men er virkelig GeForce6800LE så mye bedre enn Radeon 9600Xt ? Og bedre enn R9800 åsså ???? :hmm:

Lenke til kommentar
Mange ganger bedre enn 9800XT. Faktisk et toppkort fra ATI!

Ca 2 ganger (3DMark 03) er vel nærmere virkeligheten. I Unreal Tornament 2004 ser det ut som X800 XT PE yter dårligere enn Radeon 9800 XT, så jeg er vel ikke helt overbevist om at det er verdt pengene.

 

http://graphics.tomshardware.com/graphic/20041004/index.html

Hallo da... Greit at 9800 xt yter bedre enn x800 xt her... Men vet du hvor mye det er? det er 1,1 fps.. altså 117,2 vs 116.1 !!!! Dette resultatet er nok ikke det du skal se på når du sammeligner 9800xt mot x800 xt.... Og dette er til og med når de kjører 1024*768 med 0 AA og 0 AF ... Hvis du ser litt mere, så ser du at 9800 xt får BANK når man setter på litt strammere innstillinger....

 

+ at man må se på andre tester enn Ut2004....

 

Noen klarer bare ikke å skjønne hva dem snakker om...

 

*frustrert*

Lenke til kommentar
Mange ganger bedre enn 9800XT. Faktisk et toppkort fra ATI!

Ca 2 ganger (3DMark 03) er vel nærmere virkeligheten. I Unreal Tornament 2004 ser det ut som X800 XT PE yter dårligere enn Radeon 9800 XT, så jeg er vel ikke helt overbevist om at det er verdt pengene.

 

http://graphics.tomshardware.com/graphic/20041004/index.html

UT2004 er jo ganske CPU-avhengig, så det er ikke akkurat den beste måten å måle hastighet på grafikkkort på :p

Den ene FPS'en som skilte kortene vil jeg tippe var et helt normalt avvik som en må regne med (det er vel egentlig sjelden du får NØYAKTIG samme resultatet hver gang i f.eks. 3dmark også).

Lenke til kommentar
Mange ganger bedre enn 9800XT. Faktisk et toppkort fra ATI!

Ca 2 ganger (3DMark 03) er vel nærmere virkeligheten. I Unreal Tornament 2004 ser det ut som X800 XT PE yter dårligere enn Radeon 9800 XT, så jeg er vel ikke helt overbevist om at det er verdt pengene.

 

http://graphics.tomshardware.com/graphic/20041004/index.html

Hvor tett er d mellom de FPS'ene da?!!!

Du kjøper heller et kort som er bedre på "All around bruk" hvis du har råd til d...

Du kan ikke gå ut i fra ètt spill å si at 9800XT er bedre....

Se på 10000 andre tester av d kortet i alle andre spill enn UT2K4, da vil du se at X800 XT PE kortet er UFATTELIG mye bedre en 9800XT kortet!

Tenkt før du snakker da!

Endret av Shaper^
Lenke til kommentar
Mange ganger bedre enn 9800XT. Faktisk et toppkort fra ATI!

Ca 2 ganger (3DMark 03) er vel nærmere virkeligheten. I Unreal Tornament 2004 ser det ut som X800 XT PE yter dårligere enn Radeon 9800 XT, så jeg er vel ikke helt overbevist om at det er verdt pengene.

 

http://graphics.tomshardware.com/graphic/20041004/index.html

Hvor tett er d mellom de FPS'ene da?!!!

Du kjøper heller et kort som er bedre på "All around bruk" hvis du har råd til d...

Du kan ikke gå ut i fra ètt spill å si at 9800XT er bedre....

Se på 10000 andre tester av d kortet i alle andre spill enn UT2K4, da vil du se at X800 XT PE kortet er UFATTELIG mye bedre en 9800XT kortet!

Tenkt før du snakker da!

Hvilken test viser at X800 XT PE er UFATTELIG mye bedre enn 9800XT? De fleste tester jeg har sett viser opp til 2 x bedre. De fleste mindre forbedring.

Lenke til kommentar

vist du ikke gamer noe særli forstår jeg apsolutt ikke hvorfor du skal bruke 3-5000kr på et nytt skjermkort, spesielt siden du har et nokså brukbart et...

 

og.. nei, du vil ikke merke NOE som helst ved å kjøpe "verdenst beste kort" når du ser på dvd-filmer. 9800 pro er mer en bra nokk til å se på dvd-filmer.

 

Når det kommer til 6800 LE kortet, vil jeg anbefale å søke litt rundt på forumet, har vært SINNSYKT mye poster om akuratt det kortet og erfaringer osv, og som jeg har svart på aaallleee de andre postene; så har jeg 6800 LE selv som jeg er kjempe fornøgd med. Billi kort, veldig bra utelse! (kan lett klokkest btw)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...