Torjus Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 (endret) Jeg har 5 Harddisk brønner og 1 HDD... Så jeg tenkte at jeg har jo god plass til å lage eller kjøpe ekko harddisk støydemper!? Noen tips? EDIT: Fant denne på microplex: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=SBHDS1 Så fin ut den, men kunne også gjerne laget noe selv... noen tips? Endret 2. november 2004 av FuZzY^ Lenke til kommentar
SpecialUnit69 Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Du kan sikkert bruke skumgummi og legge det rundt hdd. Eller kasnkje henge den loddrett i gummistrikk? Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 2. november 2004 Forfatter Del Skrevet 2. november 2004 Du kan sikkert bruke skumgummi og legge det rundt hdd. Eller kasnkje henge den loddrett i gummistrikk? Er det bra for den da? Å legge den loddrett? Det tviler jeg litt på... og med skumgummi så blir det vel litt for varmt? Lenke til kommentar
slackerjack Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Du kan sikkert bruke skumgummi og legge det rundt hdd. Eller kasnkje henge den loddrett i gummistrikk? Er det bra for den da? Å legge den loddrett? Det tviler jeg litt på... og med skumgummi så blir det vel litt for varmt? Skal ikke ha noe å si om den ligger vannrett eller loddrett... Skumgummi blir fort varmt og gjør at luftsirkulasjonen blir dårlig, så strikkoppheng er nok det beste Lenke til kommentar
MoFFaSSa£ Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 har den selv som du nevnte fra microplex.... fjerner alt av viberasjon Lenke til kommentar
FalcoN200285 Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 så hvilken av dem er best? jeg lurer på det litt selv jeg har seagate 200gb sata som er bråker som et uvær! en min western 80 gb. Lenke til kommentar
friskies Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Kjøp den billigste:) IKKE! pakk inn disken i skumgummi eller no sånt. Da er du garantert at den tar kvelden. Lenke til kommentar
moray Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Disker tåler både å stå loddrett og vannrett, men ikke montér de på skrå. Mine disker har jeg hengt opp i tykke strikker i ledige 5,25 brønner. Se bilde (desverre litt dårlig) Disse strikkene er av typen som man bruker å stramme rundt bagasje ol. Jeg lagde en ganske stram "runde" foran og bak på diskene, og lirket de på plass. De sitter ganske godt fast, til å ha brukt denne type strikk. Kunne dog ha brukt annen type strikk som var bedre egnet, f.eks tykk, tykk gummistrikk men det var dette jeg hadde for hånden. Men for all del... Ikke pakk disken inn i noe, med mindre den er vannkjølt. Lenke til kommentar
OogaBooga Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Vær særdeles kritisk i valg av strikk. Her er det snakk om et varmt miljø som vil tørke ut strikk og O-ringer. De vil da ryke tvert av, og det som henger i dem ramler ned. Brukte selv O-ringer av beste kvalitet (lager motorer på jobben), men de røk etter et halvt år, og viftene som hang i dem ramlet ned. Ingen skade skjedd, men bra det ikke var en HD... Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 (endret) Kan det hjelpe å sette o-ringene inn med silikonfett slik at de ikke tørker/råtner? Noen som har peiling? For de som er på no-vibes/sunbeam hd-silencer har noe sånt (mener jeg å huske). Endret 17. november 2004 av baronKanon Lenke til kommentar
Drunken_Master Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Med riktig valg av strikk, trur jeg det er best! Lenke til kommentar
razer Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Hengte selv opp 3 harddisker i en sykkelslange, tror det burde holde... Bilde Kunne høre en forskjell, de ble ikke fullt så plagsomme lengre.. Lenke til kommentar
sofarot Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 mange kabinett blir levert med harddisk blir levert slik at brønene står loddrett........ strik er nok det besta ja,.............. Lenke til kommentar
MoFFaSSa£ Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Hvis du har lest hele topicen så ville du ha sett at strikk blir ganske få fort ødelagt, og må byttes ut ofte. P.g.a varme, og strikkene tørker ut Lenke til kommentar
thomas82 Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Du kan sikkert bruke skumgummi og legge det rundt hdd. Eller kasnkje henge den loddrett i gummistrikk? Er det bra for den da? Å legge den loddrett? Det tviler jeg litt på... og med skumgummi så blir det vel litt for varmt? Skal ikke ha noe å si om den ligger vannrett eller loddrett... Skumgummi blir fort varmt og gjør at luftsirkulasjonen blir dårlig, så strikkoppheng er nok det beste Eg prøvde å pakke hd'en min inn i sånn skumgummi som du får med i esken når du kjøper skjermkort etc. Det hjalp veldig på støyen! Men det vart jo litt ustabilt då Tror ikkje det er farlig å "teste grensene" til hdæen litt mht. varme? I hvertfall ikkje viss d e en bråkete-maxtor Lenke til kommentar
LOZER Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Ved å "teste grenesene" til en harddisk mht. varme vil levetiden kunne begrenses betraktelig. Iallefall hvis disse grensene testes i noen uker. For mange er et diskhavari ganske kjedlig med tanke på tap av data osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå