Gå til innhold

Støydemping av HD med...?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du kan sikkert bruke skumgummi og legge det rundt hdd. Eller kasnkje henge den loddrett i gummistrikk?

Er det bra for den da? Å legge den loddrett? Det tviler jeg litt på... og med skumgummi så blir det vel litt for varmt? :ermm:

Skal ikke ha noe å si om den ligger vannrett eller loddrett...

Skumgummi blir fort varmt og gjør at luftsirkulasjonen blir dårlig, så strikkoppheng er nok det beste :yes:

Lenke til kommentar

Disker tåler både å stå loddrett og vannrett, men ikke montér de på skrå.

Mine disker har jeg hengt opp i tykke strikker i ledige 5,25 brønner. Se bilde (desverre litt dårlig) Disse strikkene er av typen som man bruker å stramme rundt bagasje ol. Jeg lagde en ganske stram "runde" foran og bak på diskene, og lirket de på plass. De sitter ganske godt fast, til å ha brukt denne type strikk.

Kunne dog ha brukt annen type strikk som var bedre egnet, f.eks tykk, tykk gummistrikk men det var dette jeg hadde for hånden.

Men for all del... Ikke pakk disken inn i noe, med mindre den er vannkjølt.

post-69-1100730388_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Vær særdeles kritisk i valg av strikk. Her er det snakk

om et varmt miljø som vil tørke ut strikk og O-ringer.

De vil da ryke tvert av, og det som henger i dem ramler ned.

Brukte selv O-ringer av beste kvalitet (lager motorer på jobben),

men de røk etter et halvt år, og viftene som hang i dem ramlet ned.

Ingen skade skjedd, men bra det ikke var en HD...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Du kan sikkert bruke skumgummi og legge det rundt hdd. Eller kasnkje henge den loddrett i gummistrikk?

Er det bra for den da? Å legge den loddrett? Det tviler jeg litt på... og med skumgummi så blir det vel litt for varmt? :ermm:

Skal ikke ha noe å si om den ligger vannrett eller loddrett...

Skumgummi blir fort varmt og gjør at luftsirkulasjonen blir dårlig, så strikkoppheng er nok det beste :yes:

Eg prøvde å pakke hd'en min inn i sånn skumgummi som du får med i esken når du kjøper skjermkort etc. Det hjalp veldig på støyen! Men det vart jo litt ustabilt då :whistle: Tror ikkje det er farlig å "teste grensene" til hdæen litt mht. varme? I hvertfall ikkje viss d e en bråkete-maxtor :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...